משלוח חינם בקנייה מעל ₪249
Cart 0 0.00
Cart 0 0.00

איך לנקות עובש בבית? טיפול בעובש אחת ולתמיד

אם גם אתם נתקלתם בכתמים שחורים או חומים שהתפשטו באופן מסתורי בחדר האמבט שלכם, על אחד מקירות הבית, על התקרה, בחדר הארונות, במטבח או במרתף, אז יש לנו חדשות בשבילכם – יש לכם עובש. לפניכם מדריך מלא מבית יעקבי – כל מוצר בול – העונה על השאלה – איך לנקות עובש בקירות הבית?

המפגע האסתטי שכתמי העובש יוצרים הוא הבעיה הקטנה ביותר הקשורה בתופעה. נשימת נבגים הנישאים באוויר עלולה לגרום לבעיות לאלרגיות, לבעיות בדרכי הנשימה, לדלקת ריאות, לטרשת נפוצה, לבעיות עצביות ובמקרים חמורים אף למוות. הפגיעים לכך ביותר הם אנשים בעלי מערכת חיסון חלשה, אנשים הסובלים ממחלות בדרכי הנשימה, קשישים ותינוקות.

כיצד נזהה עובש בבית?

הנבגים מנצלים את האקלים הלח כדי לפתח רשת קורים אפרפרה-לבנה, שעם הבשלתה נעשית שחורה. כאשר הפטריות מתאגדות לכדי מושבה רחבת ידיים, נוכל לראותן בדמות כתמים בצבע שחור שיופיעו במקלחת, בין אריחי החרסינה, בחיבורי צנרת, בארונות וכמובן, על הקיר או התקרה. ככל שהמושבה גדולה יותר, כך צבעו של הכתם נעשה כהה יותר.

חשוב לא להסתמך על מראה עיניים בלבד – אלא לנסות ולהפעיל גם את חוש הריח. לעתים מתפתח עובש בבית אך איננו מסוגלים לראותו מפני שהוא מסתתר בתוך רהיטים או מאחוריהם, מאחורי לכלוך, טפט או צבע או במקום אחר החבוי מן העין. אולם גם במקרה כזה, ניחוחו המיוחד של העובש – ריח טחוב של רטיבות של עומדת – יכול להעיד על הימצאותו בקרבת מקום. הקפידו לעבור בפינות ברחבי הבית, אשר עלולות להיות חשופות לרטיבות. קירות מטבח מתחת לכיור, קירות ותקרה בחדר האמבטיה, בוידעם, חיבור הקירות עם חיפוי החוץ (במיוחד פינות) ועוד.

כך תשמידו את העובש

אם גיליתם עובש בבית, חשוב שתדעו שעובש לא מנקים – אלא משמידים! על מנת להיפטר ממנו, יש לחסלו עד היסוד. לשם כך מומלץ לעשות שימוש במשמיד העובש של MELLERUD  – תכשיר מקצועי עם תקן גרמני מחמיר להשמדה והסרה מיידית של עובש שחור או כל סוג אחר, מנקה, מחטא ומלבין את השטח.

רססו את החומר, המתינו כ-20 דקות ותנגבו בעזרת סמרטוט רטוב והרבה מים (יש לקרוא את הוראות השימוש בדף המוצר).

איך מנקים עובש – אם הוא מתחבא מתחת לסיליקון

במקרה שהעובש נמצא מתחת לסיליקון, יש להסיר תחילה את הסיליקון בעזרת מסיר סיליקון או בעזרת סכין ורק לאחר מכן להשמיד אותו בעזרת מלרוד.

לאחר שהשמדתם את הפטריות כראוי יש ליישם את הסיליקון מחדש אך הפעם עם סיליקון עמיד בפני עובש העמיד פי 5 בפני עובש מסיליקון רגיל. טיפ מנצח שמומלץ מאוד ליישם.

במקרה של איזורים עם בעיות עובש חוזרות

אם מדובר באזורים בבית הפגיעים במיוחד להיווצרות עובש – חדר אמבטיה, המטבח, המרתף או חדר השירות, תוכלו למנוע ממנו לחזור בחדרים אלו בדרך פשוטה ביותר – לאחר שהשמדתם את העובש בעזרת מלרוד, צבעו את המקום הנגוע בצבע אנטי-עובש המונע את היווצרותו מחדש.

אם כבר יש לכם צבע אקרילי בבית, השתמשו בתוסף נגד עובש, תכשיר מקצועי ההופך את הצבע האקרילי הרגיל לעמיד בפני עובש.

לידיעתכם! אקונומיקה אינה משמידה עובש אלה רק מלבינה אותו, לאחר ניקוי באקונומיקה הוא נותר רעיל ועתיד לחזור!

5 טיפים למניעת היווצרות חוזרת של עובש בקירות

ספיגת לחות – עובש נוצר במקומות בבית עם רטיבות ולחות. באזורים לחים שאין בהם אפשרויות אוורור טובות, יש להשתמש בסופג לחות של טורבול, תכשיר מובחר שסופג את הלחות שבחדר ובכך מוריד את הסיכויים להיווצרות. (באזורים קטנים ולחים כמו מגירות או ארונות נמליץ להשתמש בטורבול סלים).

אוורור – חשוב לאוורר את הבית, ובמיוחד אזורים מועדים להיווצרות עובש כגון חדר האמבטיה, על מנת לאפשר לאוויר הלח לצאת החוצה.

טיפול במייבש הכביסה – חשוב שצינור הפליטה של המייבש יפנה אל מחוץ לבית ולא לתוכו. שימו לב שגם מייבש עם מעבה (קונדנסור) פולט לחות לחלל האוויר, ולכן במקרה כזה הקפידו לשמור על חלון פתוח. כביסה – רצוי במידת האפשר לתלות כביסה במתלה חיצוני ולא בתוך הבית.

מיקום רהיטים גדולים – רצוי לא להצמיד פריטי ריהוט גדולים לקירות חיצוניים, שכן בחורף הקיר החיצוני קר ואילו האוויר בתוך הבית חם. ריהוט הצמוד לקיר עשוי למנוע תחלופה טובה של אוויר והבדלי הטמפרטורות עלולים לגרום לעיבוי וללחות באזורים הקרובים לקיר.

איטום חיצוני לקיר ולגג – חשוב לטפל בבעיות איטום בקירות חיצוניים או בגגות, על מנת למנוע חדירה של מים. למגוון מוצרי איטום 

עשיתם את זה! הבית שלכם נקי מעובש – ויישאר כזה

מה זה עובש?

עובש הוא שם כללי למשפחה של פטריות הגדלות בתנאי לחות ורטיבות ומסוכן לבריאות האדם. הוא משגשג בתנאי לחות (התנאים האופטימליים להתפתחותו הם בין 60%-80% לחות), עמיד לטווח רחב של טמפרטורות (ממינוס עשר ועד מאה מעלות) וניזון מחומרים אורגניים המצויים בסביבתו. על פי ההערכות, 20% מהבתים בישראל סובלים או סבלו בעבר מעובש בקירות ומתמודדים באופן קבוע עם סוגיית "איך מנקים".

ישנו מגוון רחב של מקורות להיווצרות לחות ורטיבות בבית, שכזכור, מקלות מאוד על העובש להתפתח. מליקויי בנייה, סדקים בקירות החיצוניים ואיטום לא מקצועי של גגות, דרך הלחות שאנו וגם צמחי הנוי שלנו פולטים בתהליך הנשימה. בתוספת המקלחת ומייבש הכביסה – הבית מלא בגורמים ההופכים אותו לסביבת גידול אידיאלית לנבגים, הנישאים באוויר וגם ובאבק.

הודות לטיפול המעולה שלכם בקירות הבית ולפעולות המנע השוטפות שתמשיכו לבצע על הצד הטוב ביותר, גם אתם וגם בני משפחתכם יכולים לנשום לרווחה ולדעת שאינכם מכניסים לגופכם נבגי עובש רעילים. בריאותכם נמצאת תמיד במקום הראשון.

מוצרים שיכולים לעניין אותך

טורבול - SLIM סופג לחות לחדרי ארונות
39.90
טורבול - סופג לחות
54.90
35.00

אזור בבית שתרצו לחדש

איזה אזור בבית תרצו לחדש?

חומר מועדף

חומר מועדף

יוצר

יוצר DIY

קטגוריות מוצרים

עכשיו זה בול הזמן

להצטרף

הירשמו למועדון החברים שלנו
וקבלו מאיתנו 10% הנחה לרכישה הראשונה באתר!

סל הקניות
בעוד 249.00 תקבלו משלוח בחינם 🚚
הסל שלך ריק.

בטוחים שיש לנו מוצר בול!

דילוג לתוכן