משלוח חינם בקנייה מעל ₪249
Cart 0 0.00
Cart 0 0.00

איטום קירות פנימיים מרטיבות

איטום קירות פנימיים עם יעקבי. כל מוצר בול (shutterstock)

אם אתם סובלים מרטיבות בקיר פנימי בבית, סביר להניח שהבעיה נובעת מרטיבות בקיר החיצוני שגובל עם אותו קיר פנימי בעייתי. לכן, אם יש לכם קיר פנימי עם בעיית נזקי רטיבות או רטיבות בקיר צמוד למקלחת- המדריך הזה בשבילכם. המומחים של יעקבי עם הפתרון  לאיטום קירות פנימיים מרטיבות.

כיצד נזהה בעיית רטיבות בקירות פנימיים

בעיית רטיבות בקיר פנימי יכולה להתבטא בצורות שונות. למשל, רטיבות יכולה לבוא לידי ביטוי בכתמים כהים על הקירות או עובש שיכול גם להפיץ ריח לא נעים, וכן בקירות פנימיים רטובים למגע, או טיפות של מים שנוזלות לאורך הקירות – בייחוד בימים בהם יורד גשם ובדרך כלל סביב חלונות.

בנוסף, רטיבות יכולה להופיע על התקרה, מעל לפנלים, מתחת לחלון, רטיבות בקירות הצמודים לחדרי מקלחת או שירותים, ועוד. בכל מקרה חשוב להבין מהו מקור הרטיבות, ולטפל בבעיה בהתאם.

הגורמים לרטיבות בקירות פנים

בעיית רטיבות בקיר פנימי יכולה להיגרם משתי סיבות עיקריות:

פיצוץ בצנרת – במקרה שיש בפיצוץ בצנרת הבית, המים הנוזלים יתבטאו ברטיבות בקירות פנים, בייחוד רטיבות בקיר צמוד למקלחת, חדר שירותים או במטבח, מעצם היותם חללים פנימיים שצנרת מים עוברת בקירות שלהם. במקרה זה יש לפנות לאינסטלטור.

קיר חיצוני שאינו אטום – לא אחת הרטיבות שיש בקירות פנימיים מקורה למעשה בקירות חיצוניים או בגג של הבית. חלקים אלו חשופים למי גשמים ובמידה ואינם אטומים כראוי, המים מחלחלים פנימה וגורמים לפגיעה בקירות הפנימיים של הבית. למומחים שלנו יש פתרון!

פתרון בעיית רטיבות שמקורה בקיר חיצוני

במידה ומדובר בבעיית רטיבות בקיר פנימי שמקורה בקירות חיצוניים, נטפל תחילה באיטום הקיר החיצוני. לאיטום קירות חיצוניים נשתמש ב”סקו סופר” חומר איטום שקוף המונע את ספיגת המים בקיר ומספק רמת אטימות גבוהה במיוחד. היישום של סקו סופר כולל הליך פשוט מאוד:

שלב 1– הכנת הקיר לאיטום

לאחר שזוהה הקיר הסובל מבעית איטום, יש לטפל נקודתית בבעיות המתגלות בו כמו חורים וסדקים, בין היתר בעזרת שפכטל פרופילה חיצוני לסדקים בקירות.

שלב 2- שכבת איטום ראשונה

לאחר שהקיר טופל באופן נקודתי יש למרוח על כולו שכבה ראשונה של סקו סופר ולהמתין כשלוש שעות לייבושה.

שלב 3– שכבת איטום שנייה

אחרי כשלוש שעות אפשר למרוח שכבה שנייה של חומר האיטום סקו סופר ולחכות כ-24 שעות לייבוש מלא וקבלת קיר אטום בפני חדירת מי גשמים. חשוב ליישם שכבה זו ביום שאינו גשום. אם מדובר בקיר נקבובי יהיה צורך בשכבת איטום שלישית.

סופר בונדול

טיפול ברטיבות בקיר פנימי

לאחר שסיימנו לאטום את הקיר החיצוני מחדירת מים, נעבור לטפל בקיר הפנימי שנפגע כתוצאה מהרטיבות. על מנת שנוכל לצבוע מחדש ולתקן את הקיר הפנימי, חובה לחכות עד שהקיר יהיה יבש לחלוטין, גם מלחות! גם אם מדובר בהמתנה ארוכה, חשוב לחכות אחרת התיקונים שנבצע לא יחזיקו לאורך זמן. בזמן ההמתנה להתייבשות הקיר, הרטיבות שעושה את דרכה החוצה יכולה לגרום ל-2 תופעות שונות כשבכל תופעה יש לטפל באופן שונה:

1. עובש

במידה ונוצר עובש נשתמש במלרוד, המשמיד את העובש הרעיל בקלות!

2. הקיר מתפורר או מתנפח

במידה והקיר מתפורר או מתקלף, זה סימן שהקיר מתחיל להתייבש ושהרטיבות והלחות עושות את דרכן החוצה. לאחר שאתם נוגעים בקיר וחשים כי הוא יבש לגמרי אפשר להתחיל במלאכה:

שלב 1- נקלף את השכבות המתקלפות או לחלופין את החלקים שמתפוררים בקיר.

שלב 2- לאחר שהגענו לשכבה יציבה של קיר, ננקה את האזור מאבק ולכלוך בעזרת מטאטא.

שלב 3- לאחר שהקיר יציב ונקי, נמרח שכבה של סופר פגה (חומר מקשר המייצר שכבה מייצבת על הקיר).

שלב 4- לאחר מריחת סופר פגה נמלא את החור בקיר בעזרת פרופילה חיצוני, ניישר את הקיר וניצור שכבה אחידה וחלקה בעזרת נייר שיוף.

שלב 5- לאחר שהפרופילה התייבשה לחלוטין, נמרח שכבה נוספת של סופר פגה.

שלב 6- נמתין לייבוש ורק אז ניתן לצבוע את הקיר בצבע לקירות.

הנה לכם – קיר חדש ומוגן מרטיבויות!

את החומרים לתיקון רטיבות בקיר הפנימי תוכלו למצוא כאן באתר יעקבי. צפו במוצרים השונים וקנו אונליין. לפרטים נוספים וייעוץ מקצועי מהמומחים של יעקבי ניתן לפנות אלינו בצ’ט אונליין, בטלפון *8721 או במייל support@jacobi.co.il.

עשו זאת בעצמכם – יעקבי אתכם!

מוצרים שיכולים לעניין אותך

30.00
35.00

אזור בבית שתרצו לחדש

איזה אזור בבית תרצו לחדש?

חומר מועדף

חומר מועדף

יוצר

יוצר DIY

קטגוריות מוצרים

לקוחות יקרים

לתשומת ליבכם
האתר פתוח לרכישה, אך עקב עומס בחברת השליחויות
לא נוכל להתחייב לאספקת הזמנות לפני ערב החג
(אנחנו נעשה כל מאמץ אפשרי!)
עמכם הסליחה🙏

עכשיו זה בול הזמן

להצטרף

הירשמו למועדון החברים שלנו
וקבלו מאיתנו 10% הנחה לרכישה הראשונה באתר!

סל הקניות
בעוד 249.00 תקבלו משלוח בחינם 🚚
הסל שלך ריק.

בטוחים שיש לנו מוצר בול!

דילוג לתוכן