משלוח חינם בקנייה מעל ₪249
Cart 0 0.00
Cart 0 0.00

איטום וחידוש קירות חיצוניים – המדריך המלא

איך לאטום קירות חיצוניים? המדריך של יעקבי (shutterstock)

אחד מליקויי הבנייה הנפוצים ביותר הוא סדקים בקירותיו החיצוניים של הבית. עקב פגם תשתיתי זה הקיר שעלול לספוג לחות, לאפשר לרטיבות לחלחל ולחדור לתוך הבית ולהפוך בצדו הפנימי לכר פורה להיווצרות עובש מסוגים שונים, חלקם מסוכנים.

במספר צעדים פשוטים תוכלו לאטום קירות סופגי לחות אלו מבחוץ, לגמרי בעצמכם. אנו נלווה אתכם לאורך כל הדרך בביצוע איטום קירות חיצוניים, שלב אחרי שלב.

אז קדימה!

מעוניינים באיטום ובחידוש הקיר?

אם הקיר צבוע בצבע אטום והצבע מתקלף או מוזנח, סביר להניח שתעדיפו לטפל בו באופן שיפתור את בעיית הרטיבות מצד אחד ויעניק לו מראה מטופח, רענן ומושקע “כמו חדש” מצד שני. כך תעשו זאת נכון.

הקפידו להיערך מוקדם לחורף

שלבי תהליך איטום קיר חיצוני

1. אתרו את האזורים הבעייתיים בקיר

בטרם ניגש למלאכת האיטום עצמה, עלינו להכין את השטח בהתאם. אם ישנם חורים, סדקים או אזורים מתקלפים בקיר המיועד לאיטום, קלפו בשלב הראשון את סביבת החור, הקילוף או הסדק באמצעות שפכטל עד שתגיעו לבסיס חזק שאינו מתקלף.

2. השתמשו ב"פגפיקס" כדי להכין החורים בקיר למילוי

לאחר שנפטרתם מאותה שכבה חיצונית של הקיר שהחלה להתקלף ולהתפורר, ונותרתם עם החורים והסדקים בלבד, תוכלו לגשת להכנת הקיר לקראת אטימתו.

צבעו את אזורי החורים או הסדקים בצבע היסוד פגפיקס, על מנת לחזק את הקיר וליצור תשתית יציבה ודביקה לקראת שלב האטימה. תשתית זו תאפשר לחומר האיטום להיתפס טוב יותר על פני השטח. לפני שתמשיכו בעבודה, המתינו בסבלנות עד שצבע היסוד יתייבש כשעתיים.

איטום קירות חיצוניים, חשוב להקפיד ולשים לב

3. מלאו את החורים ב"פרופילה חיצוני"

לאחר שהקיר התייבש לחלוטין, ורק אז, מלאו את החורים בעזרת פרופילה חיצוני. חומר מילוי זה עמיד בפני רטיבות ולחות. לאחר מילוי החורים, שייפו את הקיר בעזרת נייר שיוף עד לקבלת משטח אחיד וחלק. נקו את הקיר מאבק וודאו כי הקיר יבש בטרם נמשיך במלאכה.

4. צבעו את כל הקיר בשכבה נוספת של "פגפיקס"

לאחר קבלת משטח אחיד, צבעו שכבה נוספת של פגפיקס על כל שטח הקיר המיועד לאטימה. אל תשכחו להמתין שוב לאחר הצביעה שהחומר יתייבש לחלוטין. רק לאחר מכן נוכל להמשיך לשלב הסופי והחשוב ביותר בתהליך איטום קיר חיצוני – צביעת הקיר בחומר שיבטיח שלחות ורטיבות לא יחדרו מבעד לו אל תוך הבית.

5. איטמו את הקיר באמצעות "גומי קיר"

הגעתם אל החלק החשוב ביותר – איטום וחידוש הקיר. לשם כך אנו ממליצים על חומר הנקרא גומי קיר – ציפוי חצי נוזלי לבן ומוכן לשימוש המיועד לקירות חיצוניים, עמיד לחלוטין (ב-100%) בפני חדירת מים ועם זאת נותן לקיר לנשום, גמיש ביותר ומחזיק מעמד בתנאי מזג אוויר קשים ולאורך שנים רבות.

כיצד כדאי לכם לצבוע את הקיר?

החומר ניתן ליישום קל ופשוט בעזרת מברשת, רולר או איירלס (אקדח התזה). השתמשו בכלי הנוח לכם ביותר – ואל תשכחו להתבונן בגאווה בתוצאה לאחר שסיימתם וליהנות ממעשה ידיכם. מגיע לכם!

מעוניינים באיטום שקוף שישמור על המראה הקיים?

אם הקיר שלכם סופג רטיבות ולחות אך אתם רוצים לשמור על המראה הטבעי שלו, למשל קיר אבן טבעית או שאתם פשוט מרוצים בסך הכול ממצבו, באפשרותכם גם לבצע איטום שקוף לחלוטין. הליך זה ימנע מהקיר לספוג נוזלים אך ישמור על מראהו הקיים.

לשם כך נמליץ להשתמש בסקו סופר, נוזל שקוף הניתן ליישום בעזרת מרסס, מברשת או רולר על כל משטח סופג (אבן או קיר). לאחר השימוש בחומר, הקיר ידחה מים וימנע את חדירתם לתוכו מצד אחד, ומצד שני יאפשר למים שבתוכו לצאת החוצה. ניתן לעשות במוצר זה שימוש גם על קירות לחים.

לפני כל פעילות של איטום חיצוני, יש להקפיד ולקרוא את ההוראות לפני השימוש בכל אחד מהמוצרים.

עשו זאת בעצמכם – יעקבי אתכם

המאמר הזה עזר לכם ללמוד איך לאטום קירות סופגים מבחוץ? זהו רק אחד ממגוון הפתרונות בתחומי תחזוקת הבית, הניקיון וה"עשה זאת בעצמך" שחברת יעקבי מציעה ללקוחותיה כבר 65 שנה. אנו מזמינים אתכם ליצור קשר עם המומחים שלנו לכל שאלה בצ׳ט אונליין או בטלפון 8721*.

אזור בבית שתרצו לחדש

איזה אזור בבית תרצו לחדש?

חומר מועדף

חומר מועדף

יוצר

יוצר DIY

קטגוריות מוצרים

עכשיו זה בול הזמן

להצטרף

הירשמו למועדון החברים שלנו
וקבלו מאיתנו 10% הנחה לרכישה הראשונה באתר!

סל הקניות
בעוד 249.00 תקבלו משלוח בחינם 🚚
הסל שלך ריק.

בטוחים שיש לנו מוצר בול!

דילוג לתוכן