משלוח חינם בקנייה מעל ₪249
Cart 0 0.00
Cart 0 0.00

איטום גגות נכון – כך אוטמים את הגג – לשנים!

איטום גגות. כך תעשו זאת נכון (shutterstock)

הגג עדיין דולף מהשנה שעברה אבל אין לכם כוח לחפש בנרות איש מקצוע מתאים, חוץ מזה, כמה ימים גשומים כבר יש בשנה? עזבו אתכם מתירוצים – אין שום סיבה שתמשיכו לסבול.

הרבה אנשים שואלים איך לאטום גג לבד – האמת שאיטום גג בשיטת עשה זאת בעצמך, זה אחת מהפעולות הפשוטות ביותר שניתך לעשות בעצמכם.

לאמיתו של דבר, אתם יכולים לבודד גג מפני רטיבות בקלות רבה ולשנים באמצעות שימוש בחומרי איטום גגות שיעזרו לכם לישון בשקט ולשנים רבות. אם נתקלתם בקושי באיתור נזילות, ניתן להיעזר לשם כך בשירותיו של יועץ איטום. מצאתם את מקור הדליפה? מצוין. כעת כל שעליכם לעשות הוא לתת לנו ללוות אתכם לאורך כל הדרך.

באיזה חומר להשתמש?

בין אם אתם שואלים איך אוטמים גג רעפים, איטום גג מרוצף או איטום גג המצופה ביריעות ביטומניות, אין חומר לאיטום גגות המומלץ יותר מגומי גג – ציפוי מקצועי לגגות.
מדובר בחומר האידאלי לסיוד גגות עם כל התכונות הנדרשות לשם כך:

  • הוא יחזיק מעמד לשנים רבות, מתאפיין בגמישות (100% ציפוי גמיש)
  • יוריד את החום בדירה ב-20%, יתחבר היטב לאספלט
  • לחלוטין אינו חדיר למים (מספק 100% הגנה מפני מים)
  • עמיד במיוחד בקרני שמש, בתנאי מזג אוויר קשים ובפני אש. ובנוסף לכל זה – הוא קל לשימוש. גומי גג מיוצר על ידי חברת מאטיס בלגיה הוותיקה, שמאחוריה למעלה מ-150 שנות ניסיון בתחום. רצוי לצפות את הגג באמצעותו במזג אוויר יבש ושמשי, על מנת שהחומר יתייבש במהירות.יש להקפיד ולקרוא את ההוראות לפני השימוש במוצר.
חומרי איטום מומלצים לגגות. גומי גג של יעקבי

הפעולות לאיטום בהתאם לסוג הגג:

איטום גג בטון (לא מצופה) או גג אסבסט

1. נקו את הגג ביסודיות

בשלב הראשון, נקו את המשטח היטב מעלים, אבק וסוגי לכלוך אחרים העלולים להפריע לאיטומו, כולל חומרים מתקלפים שהיו שם לפני כן.

2. מירחו את הגג ב"פריימר 44HS"

כעת מירחו את הגג בצבע יסוד המיועד למשטחי אסבסט (פריימר 44HS), שניחן ביכולת לחדור ולהיספג בהם, לקשור את סיבי האסבסט ולמנוע את היפרדותם. מירחו מספר שכבות של החומר (חכו בכל שכבה עד שהחומר יתייבש לפני מריחת השכבה הבאה) על מנת לקבל איטום אחיד.

3. אם יש סדקים – איטמו אותם ב"גומי גג" ו"תחבושת פוליאסטר"

לאחר ששכבת צבע היסוד התייבשה כיאות, בידקו האם ישנם בגג סדקים או חורים כלשהם. אם יש, איטמו אותם באמצעות מריחה ראשונית של גומי גג. המתינו בסבלנות עד שהמשטח יתייבש לחלוטין.

4. ועכשיו לעיקר – ציבעו את המשטח ב"גומי גג"

לבסוף, מירחו שכבה נוספת של גומי גג על הגג כולו. שימו לב, אין לדלל את החומר במים! לאיטום אופטימלי, יש למרוח 2 ק"ג גומי גג על כל מטר מרובע.

מוצר מנצח לאיטום. גומי גג

איטום גג המצופה בזפת או בחומר איטום אחר

על מנת לאטום גג המצופה בזפת או בחומר איטום אחר, בצעו את כל ההוראות שלעיל חוץ משלב 2 (מריחת פריימר 44HS) – עליו יש לדלג.

איטום גג רעפים

על מנת לאטום גג רעפים כיאות, בצעו את אותן הנחיות כמו באיטום גג המצופה זפת או בחומר איטום אחר – עם הבדל אחד בלבד: במקרה זה השתמשו בחומר איטום לגג מסוג מעט שונה. מדובר בגומי גג בגוון טרקוטה (חום אדמדם) המתאים במיוחד לגג רעפים, אידאלי לציפוי גגות עם כל היתרונות.

איטום גג המצופה ביריעות ביטומניות

1. נקו את הגג ביסודיות

בשלב הראשון, נקו את המשטח היטב מאבנים הדבוקות ליריעות ומעלים, אבק וסוגי לכלוך אחרים העלולים להפריע לאיטומו, כולל חומרים מתקלפים שהיו שם לפני כן.

2. למקצה שיפורים – מירחו "פגפיקס"

באיזורים בהם לא הצלחתם להסיר את האבנים כראוי, מירחו פגפיקס על מנת לוודא שחומר הציפוי שבו תשתמשו בהמשך יתחבר לגג באופן מיטבי.

3. המשיכו לשלבים 3 ו-4 המפורטים לעיל

איטמו במידת הצורך סדקים וחורים אם ישנם כאלו באמצעות מריחה ראשונית של גומי גג ולאחר מכן תחבושת פוליאסטר, המתינו שהמשטח יתייבש ומירחו שכבה נוספת של גומי גג על הגג כולו.

זקוקים לאיטום נקודתי בלבד?

אם אתם זקוקים לאיטום נקודתי בלבד של חלק דולף בגג, פשוט רססו את אזור חדירת המים בגומי גג ספריי, לקבלת שכבת גומי שתגן עליו מפני חדירת נוזלים לאורך זמן. יש להקפיד ולקרוא את ההוראות לפני השימוש בכל אחד מהמוצרים.

המלצה למקרי חירום של דליפה מהגג – החזיקו פילקוט בביתכם

פילקוט הוא חומר אטימה רב עוצמה המספק פתרון מיידי לדליפות נקודתית מהגג ופותר בו במקום כל בעיית נזילות, גם בשטח רטוב וגם תחת גשם. חומר מובחר זה – מיוצר גם הוא על ידי חברת מאטיס הוותיקה והמנוסה בתחום האיטום – סוגר ואוטם את הסדקים החיצוניים, מכיל פיברגלס ומתחבר היטב לאספלט, פח, צינורות, פלסטיק, אלומיניום ועוד.

אין הרבה חומרי איטום גגות שיפתרו בעיית דליפה באופן מיידי ויעיל כמו פילקוט. לכן, במקרים של דליפה חמורה המחייבת פתרון מהיר במיוחד, אנו ממליצים לכם לעשות בו שימוש ולמנוע נזק גדול יותר העשוי להיווצר מהנזילה.

כל הכבוד – המלאכה הושלמה בהצלחה!

כעת אתם בוגרים מוסמכים של הקורס המעשי “איטום גג – עשה זאת בעצמך”. הודות לעבודה המצוינת שעשיתם, תוכלו לישון בשקט גם בלילות גשומים, ספונים בבטחה בביתכם החמים, המוגן והיבש. זהו אחד היתרונות בלשפץ את הבית בעצמכם – היכולת להתבונן בגאווה במעשה ידיכם ולדעת שאתם מסוגלים לדאוג לבד למראה הבית ולנוחות שלכם ושל בני משפחתכם.

המאמר הזה עזר לכם ללמוד איך לאטום קירות סופגים מבחוץ? זהו רק אחד ממגוון הפתרונות בתחומי תחזוקת הבית, הניקיון וה”עשה זאת בעצמך” שחברת יעקבי מציעה ללקוחותיה כבר 64 שנה. אנו מזמינים אתכם ליצור קשר עם המומחים שלנו לכל שאלה בצ׳ט אונליין או בטלפון 8721*. אז..

עשו זאת בעצמכם – יעקבי איתכם!

מוצרים שיכולים לעניין אותך

גומי גג לבן
החל מ: 59.00
פריימר 44HS
269.00

אזור בבית שתרצו לחדש

איזה אזור בבית תרצו לחדש?

חומר מועדף

חומר מועדף

יוצר

יוצר DIY

קטגוריות מוצרים

עכשיו זה בול הזמן

להצטרף

הירשמו למועדון החברים שלנו
וקבלו מאיתנו 10% הנחה לרכישה הראשונה באתר!

סל הקניות
בעוד 249.00 תקבלו משלוח בחינם 🚚
הסל שלך ריק.

בטוחים שיש לנו מוצר בול!

דילוג לתוכן