משלוח חינם בקנייה מעל ₪249
Cart 0 0.00
Cart 0 0.00

איך לנקות תנור? המדריך המלא לניקוי תנורים

תנור אפייה, משולב או בילד אין, הוא מוצר המשרת אותנו נאמנה במטבח במשך שנים. שמירה על ניקיון התנור יכולה להיות פעולה לא מסובכת. אז איך לנקות תנור? המדריך של יעקבי

תנור האפייה הוא אחד מסוסי העבודה העסוקים במטבח: עוף בתנור, פשטידות, רוסטביף, תפוח אדמה, עוגות, לזניה, מאפים, דגים – כל אלו הן רק חלק מהמנות הדורשות הפעלה של התנור הביתי.

מדובר בכלי מאוד נוח להפעלה וברוב המקרים תנורי אפייה הם מכשירים אמינים שיכולים לסחוב ולשרת אותנו במטבח לאורך שנים ארוכות. עקב האכילס היחיד הוא שקשה לנקות אותו.

יחד עם זאת, כמו שנדגים במאמר זה, גם זו יכולה להיות משימה הרבה פחות קשה ומאומצת ממה שאתם חושבים. לפניכם מדריך העונה על השאלה – איך לנקות תנור?

דאגו להצטייד בחומרים מתאימים – אילו מסירי שומנים נרכוש לצורך ניקיון התנור?

הקפידו להצטייד בחומרי הניקוי המצטיינים של אסטוניש. מדובר בסדרת מסירי השומנים ומנקי התנורים, כאשר חשוב לציין כי כל מוצרי אסטוניש עומדים בתקנים המחמירים ושבמהלך פיתוח המוצרים לא נערכו שום בדיקות על בעלי חיים.

קודם כל, מומלץ להצטייד בחומרי הניקיון הבאים:

1. משחת אסטוניש לתנורים וגריל
2. משחת אסטוניש קלאסית להסרת שומנים

שומן שרוף ופיח

בתהליך הצלייה או האפייה בתנור, החום גורם למזון שעובר בישול לפלוט שומנים שמצטברים בקרקעית ובדפנות התנור, לזה צריך להוסיף נוזלי בישול ופיח שנדבק ומתערבב עם השומן. התוצאה? שכבה לא נעימה למראה וקשה להסרה.

לעיתים, קל לנו להחמיץ אותה (או ליתר דיוק להדחיק את קיומה). בשונה מאזורים במטבח כמו השיש או הכיריים, החשופים וגלויים לעיני כל (ולכן נקפיד שהם תמיד יהיו וייראו נקיים), התנור הוא מין אקס -טריטוריה שכאשר הדלת שלו סגורה, אף אחד לא יכול לראות מה מתחולל בקרבו.

אבל יש שלב בו קשה להתעלם. כאשר תחתית התנור מכוסה שכבה שומנית של פיח, שרידי מזון ופירורים שנפלו פנימה ונשרפו, והתנור נראה מבפנים כמו שדה קרב אפוקליפטי – זה סימן שאין מנוס ממבצע ניקיון רציני.

המלצה: אל תתנו ללכלוך להצטבר בתנור – הקפידו על תחזוקה קבועה

כמו בהרבה מקרים אחרים, גם כאשר ניקיון התנור עומד על הפרק, מניעה שוטפת וקצת תשומת לב במהלך ובגמר השימוש זו הדרך הכי טובה לשמור על ניקיון התנור ולמנוע מהשומן והפיח להתקשות ולהצטבר. שימוש בנייר אפייה ימנע הצטברות של רוב הפירורים והשאריות, ואפילו יספוג חלק ניכר מהנוזלים.

אם במהלך הבישול או הוצאת המגש מהתנור בסיום התהליך, נשפכים נוזלים בתוך התנור, אפשר לפזר קצת מלח נקודתית, וכאשר התנור יתקרר לעבור על האזור עם מטלית והלכלוך ירד ללא מאמץ בלי להשאיר כתם.

באופן כללי, כשתנור מסיים לעבוד, מומלץ להמתין כמה דקות ולהעביר מטלית עם התזה קלה של “אסטוניש שומן שרוף” הן על הדפנות ולנקות את האדים השומניים לפני שהם מתקשים ויוצרים ‘שכבה’ על הדופן. אם לא נסיר את הלכלוכים הקלים הם יישרפו, יתערבבו עם שומן ואבק, ובתחתית התנור יתקבל אותו מרקם שחור וגושי.

למרבה הצער, רובנו לא מקפידים על הפעולה הפשוטה הזו לאורך השימוש השוטף בתנור. אל דאגה, גם ניקיון של תנורים מוזנחים ומלוכלכים היא משימה פחות קשה ומורכבת ממה שאתם חושבים.

איך לנקות תנור? כך תעשו זאת נכון

1. מתחילים בריכוך הלכלוך

אחד הטיפים הכי טובים בתשובה לשאלה – איך לנקות תנור – היא לתת לו לסייע לכם לנקות. איך עושים את זה? לוקחים קערה קרמית עמידה לחום, ממלאים אותה מים ומכניסים אותה לתנור בטמפרטורה גבוהה של מעל 250 מעלות, לחצי שעה.

המים יתאדו ואדי המים יידבקו לדפנות התנור וירככו את הלכלוך. האקט הזה יהפוך את השלב הבא בתהליך להרבה יותר קל ונוח.

2. מכניסים את מסיר השומנים למערכה

אחרי שאדי המים הרותחים ריככו את שכבת הפיח והשומנים יש מי שכבר בשלב הזה מתחיל עם הקרצוף הראשוני. אבל אנחנו הבטחנו לכם ‘חיים קלים’ ולכן נחכה עם השלב הזה ולא נמליץ על שיטות סבתא מסורתיות הכרוכות בהשריית מגבות באבקת סודה לשתייה (הטריק הזה דווקא עובד לא רע, אבל מצריך זמן והתעסקות) ולכן אנחנו בוחרים בקיצור הדרך הנוח והמתבקש: שימוש במסיר שומנים.

מסירי שומנים הם תכשירים שמבוססים על תרכובות בסיסיות, כמו למשל אשלגן הידרוכלורידי, שהשומנים מסיסים בהם. מדובר בשימוש נוח ומהיר במיוחד – מורחים (או מתיזים) את חומר הניקוי. נותנים לחומר לעבוד דקה או דקה וחצי ואז מנגבים. מסירי שומנים מגיעים במגוון תצורות, במשחה, בנוזל או בהתזה. לדוגמה, בסדרת מסירי השומנים של אסטוניש, תמצאו גם משחה ייעודית לניקוי תנור או גריל וגם מרסס לניקוי שאריות מזון שרוף.

טיפ של אלופים – שומנים מצטברים גם על דלת התנורמשחת אסטוניש לניקיון תנורים וגריל מתאימה במיוחד לניקוי גם של הדלת. פעלו לפי הוראות המוצר – והדלת, שלעיתים הופכת מוזנחת במיוחד, תוכל להיראות כחדשה.

3. שפשוף וקרצוף – או ניגוב

כשעובדים עם מסיר שומנים איכותי באופן מדויק אפשר בדרך כלל להחליף את שמו של שלב ה’שפשוף וקרצוף’ לשלב ה’ניגוב’. המפגש בין הבסיס החזק של מסיר השומנים לשומן הקרוש שמתמוסס במגע עמו, יוצר קצף לבן שמזכיר סבון.

זה לא מקרי – זו בעצם השיטה בה מייצרים הרבה מאוד מהסבונים. את הקצף הזה אפשר פשוט לנגב עם מטלית לחה. לרוב בזה העניין יסתכם, אך אם בכל זאת נותר כתם עקשן, אנחנו ממליצים להצטייד בסקרייפר להסרת צבע מזכוכית. מדובר במכשיר קטן וזול והוא לרוב יעשה את העבודה ללא קושי.

תזכורת – הנבחרת המנצחת שלנו

יעקבי משווקת חומרי ניקיון מובחרים ואיכותיים למעלה מ-65 שנה, כאשר כל מוצר – בול! אנו מציעים מגוון מסירי שומנים ומנקי תנורים של אסטוניש.

הצטיידו בחומרים המתאימים, הפשילו שרוולים, שימו כפפות, קראו את הוראות השימוש והעניקו לתנור שלכם מעת לעת טיפול מקיף, אשר ישמר את האיכות שלו לאורך זמן.

מוצרים שיכולים לעניין אותך

אסטוניש - המשחה המקורית
17.90
אסטוניש - משחה לניקוי תנורים וגריל
19.90
15.90
19.90

אזור בבית שתרצו לחדש

איזה אזור בבית תרצו לחדש?

חומר מועדף

חומר מועדף

יוצר

יוצר DIY

קטגוריות מוצרים

עכשיו זה בול הזמן

להצטרף

הירשמו למועדון החברים שלנו
וקבלו מאיתנו 10% הנחה לרכישה הראשונה באתר!

סל הקניות
בעוד 249.00 תקבלו משלוח בחינם 🚚
הסל שלך ריק.

בטוחים שיש לנו מוצר בול!

דילוג לתוכן