משלוח חינם בקנייה מעל ₪249
Cart 0 0.00
Cart 0 0.00

איך צובעים דק איפאה?

מדריך צביעת דק איפאה. לפניכם (pixabay)

עץ האיפאה הוא עץ טרופי חזק שמגיע אלינו מדרום ומרכז אמריקה, ומשמש בעיקר לייצור דקים. האיפאה הוא דק חזק מאוד שעמיד בפני דפורמציות לאורך זמן ומגיע בצבעים טבעיים שמתחילים בחום כהה וטבעי והופך עם הזמן לפלטין.

ואחרי שאמרנו את זה, גם דק איפאה מגיע לשלב שבו אנחנו רוצים לחדש את המראה שלו, להחזיר את המראה הטבעי והעצי הקלאסי שלו וכמובן לספק לו שכבת הגנה מחודשת מפני פגעי מזג האוויר.

למטרה הזאת אנו צריכים צבע לדק איפאה, צבע שמחזיר לאיפאה את הגוון הטבעי שלה ומיישם על רצועות הדק שכבת הגנה רבת עוצמה להגנה ארוכת טווח מפני פגעי מזג האוויר, רטיבות, נוזלים ועוד. צבע לדק מספק גם שכבת הגנה מפני שחיקה, שריטות וחריטות על פני הדק.

מתי משתמשים בצבע ומתי בשמן?

ככלל, צבע לדק איפאה הוא פתרון שאותו יש ליישם אחת למספר שנים על מנת להחזיר לדק את הגוון הטבעי שלו ולספק לו את שכבת ההגנה הראשית, שתלווה אותו למשך השנים הבאות.

שמן דק הוא פתרון יותר קצר טווח שאותו יש ליישם בתדירות גבוהה יותר, עד כדי פעמיים בשנה, וזאת בכדי לתחזק את הדק על בסיס קבוע ולהבטיח גם מראה מיטבי וגם שמירה מיטבית על העץ.

אם אתם כבר לא מרוצים מהגוון שהדק מקבל ולבטח אם אתם מתחילים לזהות שחיקה של הדק, זה הזמן מבחינתכם ליישם שכבת צבע הגונה, אם כי רצוי לעשות זאת עוד לפני שסימנים אלה ניכרים על פני הדק.

בתוך הקטגוריה של מוצרי צבע לדק איפאה, צבע דק לזור – 2000 הוא הפתרון היעיל והאיכותי ביותר לחידוש הדק ושמירה עליו.

צביעת דק איפאה

לפני הצביעה יש לנקות את הדק, מומלץ לנקות באמצעות דק קלינר ולקרצף את החומר עם מקרצפת.

לאחר שניקינו את הדק והוא יבש לחלוטין, נצבע את הדק עם “דק לזור” בעזרת רולר. יש למרוח 2 שכבות בהפרשים של שעתיים בין שכבה לשכבה עד שהדק יקבל כיסוי מלא. נמתין לייבוש סופי כ-24 שעות.

לאחר יישום הצבע, יש לשמן את הדק אחת לחצי שנה, רצוי באמצעות שמן טימברגארד, המיוצר על ידי יצרנית השמנים הבלגית.

חודר אל השכבות העמוקות של הדק ומספק לו את ההגנה הדרושה לו לאורך זמן. השמן מיועד להיספג בעץ ולהעניק לו מראה רטוב וחינני. ניתן למריחה ברולר. נמרח 2 שכבות בהפרש שבין 20- 45 דק’ בין שכבה לשכבה. ייבוש סופי בין 6 ל- 10 שעות.

מוצרים שיכולים לעניין אותך

החל מ: 59.00
מקרצפת
19.00
349.00

אזור בבית שתרצו לחדש

איזה אזור בבית תרצו לחדש?

חומר מועדף

חומר מועדף

יוצר

יוצר DIY

קטגוריות מוצרים

עכשיו זה בול הזמן

להצטרף

הירשמו למועדון החברים שלנו
וקבלו מאיתנו 10% הנחה לרכישה הראשונה באתר!

סל הקניות
בעוד 249.00 תקבלו משלוח בחינם 🚚
הסל שלך ריק.

בטוחים שיש לנו מוצר בול!

דילוג לתוכן