משלוח חינם בקנייה מעל ₪249
Cart 0 0.00
Cart 0 0.00

צביעת קירות בקלות – איך צובעים קיר מא' ועד ת'

איך צובעים קיר. מדריך צביעה פשוט

עברתם לדירה חדשה והחלטתם לערוך שיפוצים בבית שיעניקו לו מראה רענן יותר? או שסתם בא לכם להוסיף קצת צבע לחדר הילדים. צבע חדש בבית תמיד נותן תחושה של התחדשות ורעננות. למזלנו, זהו אחד הסעיפים הזולים ביותר והקלים ביותר לביצוע עצמאי. באמצעות הכנה טובה וכמה טריקים מקצועיים תוכלו לצבוע את התקרה או את קירות הבית ולהגיע לתוצאות מצוינות. לפניכם מדריך צביעת קירות, פשוט ובקלות – ובשיטת "עשה זאת בעצמך".

הכינו את השטח לצביעה

צביעת דירה מתחילה בהכנה יסודית של השטח. כך תעשו זאת:

פינוי השטח

פירשו ניילון ומסקינטייפ על הרצפה על מנת לוודא שלא תתלכלך יתר על המידה, הזיזו את הרהיטים כדי שלא יוכתמו במהלך הצביעה, הוציאו מסמרים וברגים לא משומשים כדי להיעזר בהם בעתיד, ובאופן כללי – דאגו לכך שהשטח יהיה נקי, מסודר ופנוי ככל הניתן להמשך המלאכה.

נכון, לא משנה בכמה צעדי מנע תנקטו – שיפוץ דירה והוספת צבע לבית מלווים בהכרח בהרבה מאוד בלאגן… אבל דווקא משום כך, חשוב לעשות את מה שאפשר כדי שלא תמצאו את עצמכם בסוף היום בשדה קרב, ותוכלו לשוב כמה שיותר מהר לחיי היומיום וליהנות מהצבעים החדשים שמילאתם בהם את הבית.

מילוי חורים בקיר (במידת הצורך)

לא בטוחים איך סותמים חורים בקיר? אל דאגה. פשוט קלפו את סביבת החור או הסדק באמצעות שפכטל, עד שתגיעו לבסיס חזק שאינו מתקלף. כעת מלאו את החורים בעזרת פרופילה, חומר מילוי מקצועי ואיכותי להכנה, או לחלופין ב-One Time, חומר מילוי קל ומוכן לשימוש. לאחר שמילאתם את החורים, שייפו את הקיר קלות עד שתקבלו משטח אחיד, ונקו את הקיר מאבק.

קראו עוד – מדריך סתימת חורים בקירות הבית >>

חשוב – ניקיון יסודי לפני צביעת קירות

מובן שהדבר הראשון שמתחילים בו הוא ניקיון המשטח והחלקתו. צביעה על גבי אבק או לכלוך תחליש את האחיזה של הצבע בקיר וגם תגרום להופעת בליטות וזיזים על גבי הקיר בסוף הצביעה.

אם המשטח מאובק, היעזרו במטאטא: נקו את המברשת שלו וטאטאו את הקיר או את התקרה. העבירו סמרטוט יבש בסוף, כדי להוריד שאריות אבק מהמשטח לפני הצביעה.

אם ביצעתם תיקון בקיר או שהקיר צבוע בסיד – מירחו אותו בצבע פריימר (צבע יסוד)

מה זה פריימר? בעת פרויקט צביעת קירות, פריימר הוא שכבת יסוד שיש ליצור על הקיר כהכנה לצביעה עצמה, המבטיחה שהצבע יידבק לקיר באופן מוצלח יותר ויחזיק לאורך זמן.
אם ביצעתם תיקונים בקיר- במקרים שבהם ביצעתם תיקוני צבע קיר, או תיקונים מסוג אחר כמו מילוי חורים בקיר, עליכם לצבוע בפריימר (צבע יסוד) את האזורים בהם בוצעו התיקון או המילוי, על מנת לעצור את תהליך הספיגה של הקיר בהמשך ולוודא שיתקבל גימור בגוון אחיד בתום הצביעה.
אם הקיר צבוע בצבע סיד – על מנת שתוכלו לצבוע עליו עליכם ליצור תחילה תשתית יציבה, דביקה ולא אבקתית, על ידי צביעתו עם סופר-פגה.

כיצד תדעו האם הקיר צבוע בסיד? העבירו על הקיר סמרטוט לח. אם תגלו על הסמרטוט לאחר מכן חומר אבקתי, תדעו שהקיר צבוע בסיד ויש לבצע את הטיפול האמור.

פריימר 44HS, צבע יסוד מצוין

צבעו את הדירה

כעת, בשעה טובה, הגענו לשלב החשוב ביותר – הצביעה עצמה.

כיצד תבחרו את הצבע שבו תשתמשו?

אם אתם צובעים את הקירות בחדרים או באזורים בבית הסובלים מבעיות לחות ורטיבות – אמבטיות, מקלחונים, מרתפים, מטבחים, חדרי כביסה, מקלטים ומחסנים, למשל- כדאי לכם להשתמש בצבע נגד עובש.

אם בכוונתכם לצבוע קיר רגיל בתוך הבית, השתמשו בצבע קיר פנימי פרטקס – ללא ריח לוואי ובעל כח כיסוי מדהים. ומה עם בחירת הגוון? אם אתם מעוניינים להעניק לחדר האורחים מראה צעיר, רענן וצבעוני, חפשו צבעים לקירות בסלון המוצאים חן בעיניכם במיוחד.

איך צובעים תקרה

תחילה, צבעו את התקרה בעזרת מוט מאריך ומברשת לחיתוך פינות. התחילו בחיתוכים (מסגרות החיבור בין הקיר לתקרה, מסביב למנורות, ארונות הקיר וכו’), ולאחר מכן צבעו את מרכז התקרה עד לחיתוכים.

על פי רוב, כדאי לצבוע את התקרה בשתי שכבות, אך את ההחלטה בדבר מספר השכבות הדרוש רצוי שתקבלו בהתאם למראה התקרה.

צבעו את האזורים הבעייתיים

כעת, לאחר שסיימתם לצבוע את התקרה, סמנו את האזורים הבעייתיים יותר – חיתוכי הקירות והאזורים שמסביב לשקעים, לחלונות, לפאנלים ולדלתות ולאזורים שבוצעו בהם תיקונים. לאחר שתחמתם את כל האזורים המורכבים יותר לצביעה, החלו למלא אותם ולצבוע את הקירות.

חלקו את הקיר למקטעים – כדי לצבוע את הקיר באופן היעיל ביותר, מומלץ לחלק את הקיר למקטעים של מטר על מטר. כעת צבעו כל מקטע.

צבעו את הקיר באופן רציף

השתדלו לצבוע מלמעלה למטה באופן רציף, בלי להרים את הרולר באמצע. כדי לקבל תוצאה מושלמת, התמקדו בקיר אחד כל פעם. ברגע שסיימתם החזירו את הרולר למקום – בסוף הצביעה, אל תסתובבו עם הרולר בבית, אלא הניחו אותו מיד במגש, כדי למנוע טפטוף של שאריות הצבע שעליו.

צפו במבחר רולרים לקנייה אונליין >>

מוצרים שיכולים לעניין אותך

פרופילה מוכן לשימוש
35.00
30.00
פריימר 44HS
269.00

אזור בבית שתרצו לחדש

איזה אזור בבית תרצו לחדש?

חומר מועדף

חומר מועדף

יוצר

יוצר DIY

קטגוריות מוצרים

עכשיו זה בול הזמן

להצטרף

הירשמו למועדון החברים שלנו
וקבלו מאיתנו 10% הנחה לרכישה הראשונה באתר!

סל הקניות
בעוד 249.00 תקבלו משלוח בחינם 🚚
הסל שלך ריק.

בטוחים שיש לנו מוצר בול!

דילוג לתוכן