משלוח חינם בקנייה מעל ₪249
Cart 0 0.00
Cart 0 0.00

צביעת עץ – איך לצבוע רהיטים מעץ? צעד אחר צעד

צביעת עץ, בין אם מדובר ברהיטים, בדלתות, במשקופים, בגדרות או בכל אלמנט אחר שבניתם בעצמכם או שמתחשק לכם לחדש, מוסיפה מאוד לעיצוב של אותו פריט. מכיוון שתהליך הצביעה עצמו די פשוט ודורש מספר ספור בלבד של כלי עבודה, הוא הפך פופולרי מאוד וכיום ניתן למצוא אנשים רבים שמחליטים לבצע אותו בעצמם, מבלי לחשוש. וכך רהיט עץ ישן שמצאתם ברחוב או מדף רעוע שהיה תלוי אצלכם בחדר, מקבלים פתאום ריענון משמעותי, מתעוררים לחיים על ידי הצבע והופכים לפריטים שכיף להתחדש בהם.

כל מה שצריך הוא להכין בהישג יד נייר שיוף (נקרא גם נייר זכוכית או נייר ליטוש), שפכטל קטן, מטלית יבשה (רצוי מיקרופייבר), מברשות צביעה, חומר מילוי, צבע בסיס, צבע רצוי לצביעת העץ ולכה לגימור. ויאללה, לעבודה.

1. ארגנו את סביבת העבודה

כדאי לעשות את הצביעה במקום מאוורר או אפילו מחוץ לבית עצמו. רצוי על משטח ישר – רצפה למשל היא משטח מעולה ואם מדובר בפריט קטן, גם שולחן יעשה את העבודה. במידת הצורך כסו את המשטח בבד גדול, בעיתונים ישנים או ביריעות ניילון.

2. הכינו את הפריט לצביעה

קל להתעלם מהחלק הזה של ההכנה, אבל הוא חשוב ביותר משום שאם לא תכינו את הפריט לפני הצביעה, הליקויים שבו ייראו ביתר שאת לאחריה.

הסירו מהפריט מסמרים חלודים, ידיות וכל דבר בולט אחר. לאחר מכן נקו כל שאריות צבע ממנו בעזרת השפכטל. אם הצבע או הגימור היו על בסיס שמן תוכלו להשתמש בחומר מיוחד שיסיר וינקה אותו. אפשרות נוספת היא לשייף את האזור (ראו שלב 4).

3. סתמו חורים וחריצים

מלאו בחומר מילוי ייעודי את החורים, החריצים, החרכים ופגמים נוספים שבפריט. השתמשו בשפכטל על מנת ליישר את חומר המילוי עד לגובה עץ, לא פחות ממנו ולא יותר ממנו. הניחו לחומר להתייבש למספר שעות.

4. שייפו היטב

לאחר שחומר המילוי התייבש, שייפו את פני העץ עם נייר שיוף. התחילו בנייר גס יותר ולאחר מכן עברו לנייר עדין. המשיכו בפעולה עד שמשטח העץ חלק ואין עליו שום בליטות וזיזים. מכיוון ששיוף העץ הוא למעשה הורדה של שכבת עץ אחת, הוא מהווה גם שיטה נוספת להסרת צבע ישן ועקשן שלא ניתן להורידו בדרכים אחרות.

אם הפריט שאתם צובעים הוא גדול, כמו למשל דלת או שולחן, מומלץ להשתמש עבור שלב זה במכונת שיוף. יש מכונות שיוף ידניות קטנות שיכולות לבצע עבודה מצוינת ולחסוך לכם זמן רב.

5. נקו את שאריות האבק

בעזרת מטלית יבשה נקו את שאריות האבק שנוצר מהשיוף, לאחר מכן הרטיבו את המטלית והעבירו אותה על המשטח לניקיון יסודי וסופי. המתינו שמשטח העץ יתייבש לפני השלב הבא.

6. צבעו שכבה עם צבע בסיס

צבע בסיס (פריימר) עוזר להסתיר כתמים ופגמים אחרים בפריט העץ ומסייע לצבע העץ שיבוא לאחריו לא להתקלף מהר ולהיראות אחיד ועשיר. צבעו שכבה אחת של צבע בסיס. אם התכנון הוא לצבוע את הפריט בצבע כהה, השתמשו בצבע אפור לפריימר, ואם בצבע בהיר, השתמשו בלבן כפריימר.

אם אתם מתלבטים בין צבע פריימר על בסיס שמן או על בסיס אקרילי, דעו שאכן פריימר על בסיס שמן נתפס טוב יותר לעץ והוא עמיד יותר לאורך זמן, אולם הוא גם פחות גמיש ולכן נסדק בקלות יותר, כך שאם הפריט מיועד להיות מחוץ לבית, למשל דלת חיצונית או ספסל עץ, עדיף שתצבעו אותו בפריימר אקרילי, על בסיס מים, שנוח מאוד לעבודה.

על מנת להגיע לתוצאות טובות של צביעת העץ, חזרו על פעולות 4-6, פעם אחת או פעמיים. השיוף, הניקיון והצביעה בפריימר ביותר משכבה אחת, יביאו את פריט העץ לרמה גבוהה מאוד של גימור.

7. צבעו בצבע לעץ

בחרו את הצבע שבו תרצו לצבוע את פריט העץ שלכם. מומלץ שתשתמשו בצבע אקרילי, על בסיס מים, אך גם צבעים על בסיס שמן יהיו מצוינים. עניין של העדפה.

8. הוסיפו שכבת לכה – כך תשמרו על פריט העץ שלכם לאורך זמן

לאחר צביעה של שתי שכבות, שקלו האם לצבוע שכבה נוספת של גימור על הפריט. בדרך כלל מומלץ להשתמש בלכה לגימור, וגם כאן תוכלו לבחור האם הלכה תהיה צבעונית או שקופה, מבריקה או מט.

גימור הלכה עוזר לשמור על הצבע המקורי של הפריט ומונע פגיעות כמו שריטות וחבטות.

מבחר לכות וצבעים מיוחדים לעץ – באתר יעקבי >>

מוצרים שיכולים לעניין אותך

החלפות למיני רולר הידרו
35.00
רולר הידרו+החלפה
20.00
35.00

אזור בבית שתרצו לחדש

איזה אזור בבית תרצו לחדש?

חומר מועדף

חומר מועדף

יוצר

יוצר DIY

קטגוריות מוצרים

עכשיו זה בול הזמן

להצטרף

הירשמו למועדון החברים שלנו
וקבלו מאיתנו 10% הנחה לרכישה הראשונה באתר!

סל הקניות
בעוד 249.00 תקבלו משלוח בחינם 🚚
הסל שלך ריק.

בטוחים שיש לנו מוצר בול!

דילוג לתוכן