משלוח חינם בקנייה מעל ₪249
Cart 0 0.00
Cart 0 0.00

איך לנקות כיריים גז וכיריים אינדוקציה?

עבור מרבית האנשים הכיריים הם תשתית הבישול העיקרית במטבח. ממשימות פשוטות כמו בישול קנקן קפה שחור או הכנה זריזה של חביתה ועד הקפצת ירקות או טיגון עמוק של צ’יפס ודגים או תבשילים מורכבים בבישול ארוך. הכיריים נמצאות שם, בשבילנו, לאורך כל שעות היממה.

עבור מרבית האנשים הכיריים הם תשתית הבישול העיקרית במטבח. ממשימות פשוטות כמו בישול קנקן קפה שחור או הכנה זריזה של חביתה ועד הקפצת ירקות או טיגון עמוק של צ'יפס ודגים או תבשילים מורכבים בבישול ארוך. הכיריים נמצאות שם, בשבילנו, לאורך כל שעות היממה. לפניכם מדריך איך לנקות כיריים אינדוקציה וכיריים גז.

כשמבשלים על כיריים – התזות שמן, סירים מבעבעים שעולים על גדותיהם או טפטופי שומן ונוזלים בדרך מהמחבת או אליה – אינם בגדר עניין נדיר. כיריים נוטות להתלכלך במהירות והלכלוך שמצטבר אליהן נוטה להיות שומני, דביק ולא נעים למגע. בנוסף לפן האסתטי לכלוך שדבק בכיריים עלול לגרום להן נזק ואפילו לסתום את פתחי יציאת הגז (במבערים של כיריים גז).

הבעיה היא שכאשר זה מגיע לניקיון, לכיריים יש נטייה מעצבנת לגלות עמידות כנגד שיטות ניקוי קונבנציונליות ועבור חלק מסוגי הכיריים פעולת הניקיון עצמה, אם היא מבוצעת באופן לא נכון, עלולה לגרום נזק. במאמר קצר זה ריכזנו עבורכם כמה דגשים שיעזרו לכם לנקות את הכיריים באופן קל ובטוח.

גז או אינדוקציה?

כשאנחנו מדברים על ‘כיריים’ חשוב לדעת שבשוק (ובבתים) קיימים שני קונספטים – כיריים גז וכיריים אינדוקציה.

מאחר שהכיריים האלה גם פועלות בצורה שונה לחלוטין ועשויות מחומרים שונים, גם דגשי הניקוי והאחזקה שלהן שונים.

לכן, נקדיש לכל אחד מסוגי הכיריים פרק נפרד. אך, תחילה נבהיר מה ההבדלים ביניהן. כיריים גז הן המסורתיות, הפועלות על גז בישול, שמובל אליהן בצינור ומתלקח לכדי להבה, דרך המבערים הממוקמים בבסיס הכיריים.

כיריים אינדוקציה (או בדורות קודמים – קרמיות / הלוגן), הן למעשה כיריים ייחודיות הפועלות על חשמל – באמצעות סלילים מגנטיים שנמצאים מתחת למשטח של זכוכית קרמית.

הסלילים המגנטיים מבטיחים שהכיריים יפעלו ויהיו חמים רק כאשר מונח עליהן סיר או כלי בישול מתכתי אחר ובכך קיים בהן, למעשה, מנגנון בטיחות מובנה.

מה עדיף? זו כבר שאלה של טעם. יש טבחים שיטענו שאין תחליף ללהבת גז אמיתית. מנגד, עבור מי שהפן העיצובי חשוב לו, המראה החלק והמודרני של כיריים אינדוקציה, הוא מראה שקשה לנצח.

איך לנקות כיריים גז?

אחד הדברים שמאפיינים כיריים גז זה העובדה שהם מורכבים מכמה חלקים שונים שאפשר ורצוי לפרק במהלך הניקוי. לרוב יהיו בהן פלטות ברזל, עליהן מונחים הסירים, אותן אפשר פשוט להרים ולהוציא (ובהמשך ננקה מהשומנים שדבקו בהן).

מתחת לסבכות הברזל נמצאים מבערי הפליטה הנשלפים של הכיריים, שגם בהם מצטבר לכלוך ונקרשים נוזלים שומניים שעלולים לסתום את פתחי היציאה. החלק האחרון הוא הבסיס. אנחנו ממליצים להתחיל כל ניקיון של כיריים גז בפירוק המוצר.

בשלב הראשון נספוג נוזלים ונסלק חתיכות לכלוך בולטות.

בשלב השני נעבור לניקוי העמוק – שימוש באמצעות קרם אסטוניש למטבח.

מרחו את הקרם על מטלית ונקו בעדינות את בסיס הכיריים. שימו לב לכפתורי ההצתה, בהם נוטה להצטבר לא מעט לכלוך. את המבערים מומלץ לנקות בעדינות עם מברשת קטנה (מברשת שיניים ישנה תעשה את העבודה) עם מעט מים חמים וסבון. חשוב לעבור על נקבי המבערים כדי לוודא שאינם סתומים וחשוב לייבש אותם היטב לבני שמבריגים אותם חזרה.

החלק אותו נכון וראוי לקרצף הוא סבכת הברזל. תחילה רססו אותה היטב עם מרסס להסרת אוכל שרוף של אסטוניש או סופר קלינר KH-7, שימיסו את השומנים השרופים ויאפשרו את הסרתם בקלות. לאחר מכן מומלץ לשטוף במים חמים ולתת לפלטות הברזל להתייבש לחלוטין בטרם יוחזרו לכיריים.

KH7 סופר קלינר מסיר שומנים מנצח

איך לנקות כיריים אינדוקציה?

בשונה מכיריים גז, המורכבים מכמה חלקים מודולריים שמשתלבים זה בזה, כיריים אינדוקציה הן פשוט משטח ישר וחלק של זכוכית קרמית. העובדה הזו הופכת אותן מצד אחד לקלות יותר לניקוי כי אין בהן שקעים וחריצים.

מאידך, ניקוי כיריים אינדוקציה בחומר לא מתאים או קרצוף שלהן עם סקוטש או מברשת, עלול לגרום להן נזק בלתי הפיך ולהותיר בהן שריטות מכוערות.

למרות שכיריים הפועלות על אינדוקציה הן המצאה מודרנית, יש כבר לא מעט שיטות סבתא שמתיימרות להיות אפקטיביות בניקיון כיריים מהסוג הזה, כמו למשל ריסוס הכיריים במיץ לימון והמתנה של רבע שעה ואפילו להשתמש במשחת שיניים להסרת הכתמים. אנחנו ממליצים על פתרון מקצועי ומוכח – אסטוניש קרם לניקוי כיריים הלוגן ומיקרו.

אז איך לנקות כיריים אינדוקציה? כל מה שצריך לעשות הוא למרוח מעט חומר על הכיריים באמצעות מטלית רכה, לנקות בעדינות ולשטוף מיד במים (גם את הידיים, מומלץ לעבוד עם כפפות). אחרי השטיפה חשוב לייבש את הכיריים.

טיפ לסיום- בגלל שכיריים אינדוקציה עשויות זכוכית קרמית ניתן להבריק אותן באמצעות מרסס מבריק שמשות של אסטוניש.

נבחרת מסירי שומנים מנצחת – גם בפעולת ניקוי כיריים – עם יעקבי

ניקוי כיריים בסופו של דבר הוא חלק ממבצע הסרת שומנים ולכלוך קשה במטבח. יעקבי, כל מוצר בול מעל 65 שנה, עם נבחרת מנצחת של מסירי שומנים איכותיים ומומלצים.

מוצרים שיכולים לעניין אותך

19.90
אסטוניש - המשחה המקורית
17.90
15.90
19.90
19.90

אזור בבית שתרצו לחדש

איזה אזור בבית תרצו לחדש?

חומר מועדף

חומר מועדף

יוצר

יוצר DIY

קטגוריות מוצרים

עכשיו זה בול הזמן

להצטרף

הירשמו למועדון החברים שלנו
וקבלו מאיתנו 10% הנחה לרכישה הראשונה באתר!

סל הקניות
בעוד 249.00 תקבלו משלוח בחינם 🚚
הסל שלך ריק.

בטוחים שיש לנו מוצר בול!

דילוג לתוכן