משלוח חינם בקנייה מעל ₪249
Cart 0 0.00
Cart 0 0.00

ניקוי שיש, המדריך המלא – טיפול במשטחים במטבח, רצפת שיש ועוד

רצפת השיש שלכם איבדה את היופי הטבעי שלה? משטח העבודה במטבח איבד את הברק וכעת הוא נראה עכור ומלוכלך? קבלו את המדריך השלם עבור ניקוי שיש, כולל חומרי הניקוי המומלצים שיעשו לכם חיים קלים

על יתרונותיו של השיש אין עוררין. מדובר בחומר טבעי בעל חוזק ויופי רב, אשר מספק מראה יוקרתי ומרשים במיוחד.

בשנים האחרונות השיש חוזר לקדמת הבמה ומככב בגדול בסביבה הביתית – מחדר הרחצה, הרצפה ועד המטבח, כאשר הוא משתלב עם כל סגנון ומראה שתבחרו ותורם רבות למראה הבית.

עם זאת, רצפת שיש ומשטחי שיש דורשים ניקוי ותחזוקה שוטפת במטרה לשמור על מראה חיוני גם לאחר זמן רב. אבן השיש עשויה מחומר בעל מבנה נקבובי, כך שבמשך הזמן עלולים להיווצר עליו שקעים, סדקים, כתמים ופגיעה בברק הטבעי.

טיפול במשטח שיש במטבח

השיש הוכתם? נקו מיד – משטח השיש משמש להכנת מזון וכפועל יוצא הוא בא במגע עם מאכלים שונים אשר עשויים להכתים אותו – לדוגמא – פירות חומציים בהם עגבניות ופירות הדר, משקאות מוגזים, קפה, יין, מיץ פירות, חומץ ועוד.

כאשר אי הקפדה על ניקיון המשטח, זה עלול לפגוע בסופו של דבר במראה השיש. הדרך הטובה ביותר לשמור על משטח העבודה היא לנגב באופן מידי כל מזון או נוזל שנשפך.

אל תחתכו ישירות על השיש – גם אם משטח העבודה שלכם נקי ומחוטא, הימנעו מחיתוך ישירות על גביו על מנת שלא לפגוע בפני השטח שלו ולייצר שריטות. מומלץ לעשות שימוש תמיד במשטח חיתוך אשר יגן על השיש בכל שלב.

הימנעו משימוש במברשת קשה או סקוטשברייט – נקו את משטח השיש באמצעות ספוג או מטלית בד רכה, במטרה להימנע משריטות.

השתדלו לא להניח כלים חמים ישירות על השיש – משטח השיש אמנם בעל עמידות גבוהה בפני חום, אך עדיין מומלץ להגן עליו עם משטח נוסף כמו פלייסמט או תחתיות. ובוודאי לא לשים עליו סיר רותח או תבנית לוהטת.

שימוש באסטוניש – קרם לניקוי המטבח

בין חומרי הניקוי המומלצים לניקוי השיש במטבח תמצאו את אסטוניש – קרם לניקוי המטבח.

חומר ניקוי ייעודי אשר ישאיר את המטבח שלכם נקי ומצוחצח. החומר מנקה ביעלות לכלוך קשה ושומני אשר מצטבר על הכיור והכיריים, מתאים לניקוי משטחי מטבח משיש, אבן קיסר, גרניט, שיש סינתטי ועוד.

החומר לא נוסה על בעלי חיים ואינו מכיל חומרים מן החי. חשוב לנסות את המוצר בפינה נסתרת לפני השימוש במטרה לוודא עמידות.

טיפול ברצפת שיש

רצפת אבן טבעית מספקת צבעוניות עשירה ומראה יפיפה, אך חשוב להבין שיש לה גם צד עדין. לכן, חשוב שתגנו עליה באמצעות טיפול נכון בשיש.

הישמרו ממגע עם מזונות וחומרים חומציים – שפריץ של מיץ לימון, מלח לימון, או חומר ניקוי חומצי כמו חומץ, עלולים להרוס את פני השטח של רצפת השיש, לפגוע בברק הטבעי שלה וליצור עליה כתמים עמומים. הימנעו ככל שניתן עם מגע עם מזון ומשקאות באזורים הללו.

הקפידו לעשות שימוש רק בחומרי ניקיון ייעודים המתאימים לניקוי רצפת שיש

מומלץ לנקות את הרצפה לפחות פעם בשבוע באמצעות מטלית מיקרופייבר רכה ובחומר ניקוי המיועד לאבן ולאחר מכן לייבש את השיש בעזרת מגבת או מטלית רכה. אל תעשו שימוש במוצרי ניקוי רגילים שיכולים לפגוע בפני האבן לאורך זמן.

הימנעו במיוחד משימוש במוצרי ניקוי הכוללים חומץ, אקונומיקה, אמוניה, מיץ לימון, כל אלו אינם מיועדים לרצפת שיש והם עלולים לפגוע בברק הטבעי שלה ולייצר מראה עכור ומלא כתמים.

בין חומרי הניקוי המומלצים לניקוי רצפת שיש, תוכלו למצוא נוזל רצפות מיוחד לשיש מבית יעקבי – כל מוצר בול למעלה מ-65 שנה. זהו חומר ניקוי אשר פותח במיוחד עבור טיפול ברצפת שיש, במטרה להעניק לה ברק בכל שטיפה.

החומר בטיחותי לשימוש ואינו מחליק, הוא אינו משאיר סימנים ומתייבש במהירות. הוראות שימוש: יש להוסיף 3-4 מכסים מנוזל הרצפות אל חצי דלי מים ולשטוף היטב.

לאחר מכן יש לייבש את האזור באמצעות מטלית מיקרופייבר יבשה. נוזלי ניקוי לרצפה מקבילים שניתן להשתמש בהם על מנת לנקות היטב את הרצפה ולשמור עליה – ג'ל דה לין וסבון דה מארסיי.

ניקיון ושמירה על השיש – נבחרת מנצחת ביעקבי

יעקבי – כל מוצר בול כבר למעלה מ-65 שנה – מציעה נבחרת מנצחת של חומרים לניקיון שיש ברמה הגבוהה ביותר. בין אם מדובר במוצרים לניקוי משטחי שיש במטבח, אי המטבח, חדר אמבטיה ועוד, ובין אם מדובר ברצפת שיש או אבן טבעית אחרת. צפו במוצרים שלנו, קנו אונליין או בחנות הקרובה אליכם. וזכרו – טיפול מקדים ושמירה על הבית בהווה מונעים תיקונים מיותרים בעתיד.

מוצרים שיכולים לעניין אותך

הפי - נוזל רצפות מיוחד לשיש
24.90
19.90

אזור בבית שתרצו לחדש

איזה אזור בבית תרצו לחדש?

חומר מועדף

חומר מועדף

יוצר

יוצר DIY

קטגוריות מוצרים

עכשיו זה בול הזמן

להצטרף

הירשמו למועדון החברים שלנו
וקבלו מאיתנו 10% הנחה לרכישה הראשונה באתר!

סל הקניות
בעוד 249.00 תקבלו משלוח בחינם 🚚
הסל שלך ריק.

בטוחים שיש לנו מוצר בול!

דילוג לתוכן