משלוח חינם בקנייה מעל ₪249
Cart 0 0.00
Cart 0 0.00

שיפוץ דירה בשיטת עשה זאת בעצמך

בשנים האחרונות יותר ויותר ישראלים מאמצים את גישת ‘עשה זאת בעצמך’ (Do It Yourself) ומשפצים בעצמם את הבית. הרעיון בתפיסה הזו, שהגיעה אלינו מארצות הברית, הוא שאדם מהיישוב, ללא הכשרה מיוחדת, יכול באמצעות ציוד וחומרים מתאימים לבצע משימות של שיפוץ ובנייה שבעבר היו נחלתם הבלעדית של אנשי המקצוע.

גישת ה-DIY יצרה קטגוריות חדשות של כלי עבודה וחומרים עבור אותם משפצים. את הסקירה הזו נקדיש לכמה חומרים מהפכניים שמאפשרים שיפוץ דירה קל ואיכותי ומתאימים במיוחד למשפץ הלא מקצועי.

תוצאה איכותית למשפץ חסר ניסיון

אחד הדברים שמאפיינים עבודות של שיפוץ ובנייה הוא שימוש בצבעים, חומרי איטום וחומרים למילוי וציפוי. האיכות של החומרים האלה עשויה להגדיר את איכות התוצאה לשנים. זה המקום לציין שבענף הבנייה המסורתי חלק ניכר מהתערובות האלה מיוצרות באתר העבודה על ידי אנשי מקצוע מנוסים שהניסיון שלהם מאפשר להם לעבוד גם עם חומרים פחות נגישים.

הצורך הגובר מצד הרבה מאוד משפצים חסרי ניסיון הביא לפיתוח חומרים, שגם מי שאינו בנאי או צבעי מקצועי, יכול להשתמש בהם בקלות ולהגיע לתוצאה איכותית.

חומרי שפכטל

שפכטל הוא חומר מילוי והכנה שמבוסס על גבס. אחד השימושים הנפוצים שלו במהלך שיפוץ הוא ציפוי קירות גבס כשכבה ראשונה לפני צבע או מילוי סדקים בקירות מסוגים שונים.

המותג המוביל בקטגוריה שייך לחברת פרופילה הגרמנית שמציעה תערובות שפכטל לשיפוץ פנים ושיפוץ חוץ כמו גם גלונים של שפכטל מוכן שכל מה שצריך לעשות זה למרוח. השפכטל של פרופילה נמרח בקלות וללא גרגרים כך שגם מי שעושה שפכטל בפעם הראשונה בחייו יגיע לתוצאה מעולה.

מותג נוסף שמציע שפכטל מוכן מעולה שמתאים למי שמשפץ בעצמו הוא One time שכמו ששמו מרמז מאפשר להסתפק בשכבת שפכטל אחת ולצבוע עליה באופן ישיר 20 דקות אחרי המריחה.

דבקים וחומרי מילוי

פעולות כמו הנחת אריחי קרמיקה על קירות של מטבח או חדר רחצה מתבצעות באמצעות דבקים. היום כל משפץ חובב יכול למצוא חומר ייעודי נוח לשימוש שלרוב כבר מגיע בתרמיל מוכן להזרקה. בין החומרים האלה ניתן למנות בין היתר חומרים כמו פיקס אול 707 שמיועד לאטימה והדבקה; אקריפיל שהוא חומר אקרילי שמיועד לאיטום משקופים, קירות או פרופילים של אלומיניום ואשר ניתן לצבוע עליו; ותרמילי סיליקון לאיטום חלונות ושימושים נוספים.

כשעובדים עם סיליקון מומלץ להצטייד מראש גם בחומר מסיר סיליקון. יש להניח שבמקרים רבים תתקלו בשאריות של סיליקון ישן שמומלץ להסיר לפני מריחה של חומר חדש וכנראה תידרשו למסיר הסיליקון גם במהלך הניקיון בגמר השיפוץ.

חומר נוסף שכל מי שמרצף חדר רחצה זקוק לו הוא הרובה. תפקיד הרובה לאטום את החריצים בין אריח אחד למשנהו, ומריחה רשלנית של רובה לא מתאימה עלולה להסתכם בנזילות ונזקי רטיבות לאורך שנים. ההמלצה שלנו: השתמשו ברובה האיכותית של פוליגרוט שהיא גם נוחה מאוד לעבודה וגם תשאיר את רצפת האמבטיה שלכם אטומה באופן הרמטי.

סופר פגה. צבע יסוד שקוף לקירות

צבעים ותוספי צבע

בבנייה בכלל ובבנייה עצמית בפרט יש לצבעים מקום מרכזי. אנחנו נוטים להתייחס לפן הוויזואלי של הצבע, אך במהלך שיפוץ, לצבעים, לכות ותוספי צבע יש תפקידים פונקציונליים רבים: צבעים הם דרך לשמור על חומרים כמו מתכת, עץ או גבס; אמצעי לאיטום נגד מים ורטיבות ואפילו כלי יעיל למנוע הצטברות של עובש על הקירות.

עולם התוכן והטכנולוגיה של צבעים מודרניים הוא רחב ומגוון, אנחנו נציין פה על קצה המזלג, כמה מותגי צבע שכדאי לכל משפץ מתחיל להכיר לפני שהוא יוצא לדרך.

לפני צביעה ישירה על קיר מומלץ לעבור על הקיר באמצעות  SUPER PEGA יסוד שקוף שמיועד לשימוש בקירות פנימיים וחיצוניים כאחד מחזק את הקיר, מאפשר לצבע להיתפס טוב יותר על הקיר וימנע ממנו להתקלף בעתיד.

עבור צביעה ראשונית של קירות אנחנו ממליצים על צבעי הקיר של פרטקס. הצבעים של פרטקס הם צבעים אקריליים בעלי כושר כיסוי מעולה. בשונה מצבעים אקריליים אחרים אין להם ריח לוואי, יש להם גימור מט חלק ומרשים, והם מתייבשים אחרי חצי שעה כך שניתן לצבוע שכבה שנייה באופן כמעט מיידי.

לקירות חיצוניים שצפויים להיות חשופים לשמש הקופחת בקיץ הישראלי ולמטחי הגשם העוצמתיים שמאפיינים את החורפים הישראליים מומלץ לבחור בצבע גומי קיר. הגומי קיר שפותח ויוצר על ידי חברת מאטיס (שמתמחה בפיתוח טכנולוגיות צבע כבר 150 שנה) הוא צבע גמיש שיוצר סוג ציפוי גומי על הקיר ובכך גם אוטם אותו למים וגם מצמצם את הבלאי שנוצר מקרני השמש.

אחת הרעות החולות שפוגשים בהרבה בתים היא התפתחות של עובש על הקירות. משפץ נבון יכול למנוע את המצב מראש באמצעות צביעה של קירות מועדים לעובש (למשל במטבח או בחדר הרחצה) בצבעים של מלרוד שמכילים מרכיב נוגד עובש ולכן מאוד מומלצים לצביעה של חדרי רחצה, מרתפים וכל חלל שמועד להצטברות רטיבות ועובש. אופציה נוספת היא להשתמש בתוסף הצבע של חברת מלרוד שהופך כל צבע על בסיס מים לצבע שמונע הצטברות של עובש. את תוסף הצבע של מלרוד ניתן להוסיף גם לרובה וחומרי מילוי אקריליים.

כשמדברים על צבעים למשימות מיוחדות, אי אפשר שלא להזכיר את המותג המרייט. סדרת הצבעים והמוצרים של המרייט נועדה לצביעה של מתכות: סורגים, עמודים, פרופילים של חלונות וגדרות מתכת הרגישים לחלודה ולקורוזיה.

צביעה בהמרייט מעניקה למתכת מראה וגימור מרשים וגם שומרת עליה מלפתח קורוזיה למשך שמונה שנים. גם אם אלמנט המתכת שצריך לצבוע כבר נפגע מחלודה להמרייט יש צבע שמאפשר פשוט לצבוע ישירות על החלודה בלי מאמץ.

פרטקס. צבע אקרילי ידידותי

מוצרים שיכולים לעניין אותך

אזור בבית שתרצו לחדש

איזה אזור בבית תרצו לחדש?

חומר מועדף

חומר מועדף

יוצר

יוצר DIY

קטגוריות מוצרים

לקוחות יקרים

לתשומת ליבכם
האתר פתוח לרכישה, אך עקב עומס בחברת השליחויות
לא נוכל להתחייב לאספקת הזמנות לפני ערב החג
(אנחנו נעשה כל מאמץ אפשרי!)
עמכם הסליחה🙏

עכשיו זה בול הזמן

להצטרף

הירשמו למועדון החברים שלנו
וקבלו מאיתנו 10% הנחה לרכישה הראשונה באתר!

סל הקניות
בעוד 249.00 תקבלו משלוח בחינם 🚚
הסל שלך ריק.

בטוחים שיש לנו מוצר בול!

דילוג לתוכן