משלוח חינם בקנייה מעל ₪249
Cart 0 0.00
Cart 0 0.00

חידוש דק לקיץ – איך מכינים את הדק לעונה החמה?

הכנת הדק לקיץ עם יעקבי (shutterstock)

יותר ויותר ישראלים בוחרים להתקין דק בבית או בחצר. לדק מעץ יתרונות רבים: הוא מעניק גם למבנה עירוני תחושת חמימות וחיבור אל הטבע, חוסך תחזוקה והשקיה יקרה של דשא בגינה ומשווה למקום מגוריכם לוק קלאסי, אלגנטי ויוקרתי.

אבל מה קורה כשהוא מתחיל להתייבש? עץ הוא חומר שמתייבש במהירות, ובמיוחד בימי הקיץ החמים האופייניים לארץ. השמש הקופחת עלולה לפגוע בהדרגה באיכות הדק המשובח שקניתם, להקהות את הברק שלו ולגרום לו להיראות שחוק, דהוי וסדוק.

החדשות הטובות הן שתוכלו למנוע זאת בקלות ולשמור על הדק שלכם יפה, רענן וכמו חדש, אם תטפלו בו אחת לשנה בשמן איכותי ומיוחד המיועד לכך.

כך תכינו את הדק שלכם לקראת הקיץ בשלושה צעדים פשוטים באמצעות חידוש דק עשוי עץ:

1. נקו אותו בעזרת "דק קלינר"

לפני חידוש הדק באמצעות מריחת שמן, או כל פעולה אחרת שברצונכם לעשות, חשוב לנקות אותו באופן קפדני בעזרת חומר הניקוי דק קלינר, המותאם במיוחד למשטחי עץ מסוג זה. הניקיון מיועד להוציא מהעץ את כל סוגי הלכלוך שהצטברו בו ולאפשר לו לספוג טוב יותר את חומר האיטום (שמן דק) שתמרחו עליו בהמשך.

המתינו עד שיתייבש

לאחר שניקיתם את הדק ביסודיות, המתינו 24 שעות עד שיתייבש, על מנת לאפשר לו לספוג את השמן טוב יותר בהמשך. אל תתפתו לקיצורי דרך: ככל שהעץ יהיה יבש יותר, כך כושר ספיגת השמן שלו יגדל והטיפול בו יהיה אפקטיבי יותר.

2. טפלו בו עם שמן דק

הדק התייבש היטב? מצוין. עכשיו הגענו לשלב האחרון והחשוב ביותר: הטיפול בשמן.  החומר המומלץ ביותר לשם כך הוא שמן דק של TIMBERGUARD. מדובר בשמן נדיר באיכותו, תוצרת בלגיה, המיוצר כבר קרוב למאה שנה (מ-1927) ונחשב לאחד הטובים בעולם.

השמן יחדש את הדק שלכם, יגן עליו מפני קרני השמש, רטיבות, ריקבון ועובש ויחזיר לו את המראה הטבעי. המוצר מכיל שמנים טבעיים בלבד ואינו רעיל. מרחו את השמן בעזרת מברשת או רולר. יש למרוח כ-2 שכבות ולהמתין כשעה בין שכבה לשכבה. לייבוש סופי המתינו כ-10 שעות.

במידה ויש לכם דק איפאה שמצבו לא טוב ואתם מעוניינים לחדש אותו, השתמשו בדק לזור. חיזרו על פעולות 1 ו-2. בשלב הצביעה, מרחו דק לזור והמתינו כשעתיים בין שכבה לשכבה. ייבוש סופי לאחר כ-6 שעות.

קראו עוד: המדריך המלא לדק איפאה

מוצרים שיכולים לעניין אותך

59.90
מקרצפת
19.00

אזור בבית שתרצו לחדש

איזה אזור בבית תרצו לחדש?

חומר מועדף

חומר מועדף

יוצר

יוצר DIY

קטגוריות מוצרים

עכשיו זה בול הזמן

להצטרף

הירשמו למועדון החברים שלנו
וקבלו מאיתנו 10% הנחה לרכישה הראשונה באתר!

סל הקניות
בעוד 249.00 תקבלו משלוח בחינם 🚚
הסל שלך ריק.

בטוחים שיש לנו מוצר בול!

דילוג לתוכן