משלוח חינם בקנייה מעל ₪249
Cart 0 0.00
Cart 0 0.00

הסרת כתמי חלודה: המדריך השלם לעבודה עם חלודה OUT

חלודה היא מפגע אסתטי ולעיתים אף תברואתי, אשר פוקד לרוב את אזורי החוץ, אך לא רק. אזורים שונים בתוך הבית חשופים אף הם להיווצרות כתמי חלודה, בהם אסלות, מקלחונים, אזור המטבח ועוד. אז כיצד מטפלים בהופעת כתמים אלה? כל התשובות מחכות במדריך שלפניכם.

לפעמים לא משנה כמה ניקיתם והברקתם את משטחי חדר הרחצה או המטבח, עדיין ישנם כתמי חלודה מכוערים אשר פוגעים במראה החלל כולו.

אז מה היא חלודה בעצם? מדובר בתהליך הפוגע בברזל ובמתכות מתחמצנות נוספות כמו אבץ ונחושת, בעקבות מגע של חמצן ומים יחד. בתהליך זה, החלודה מתקלפת לאיטה וחושפת שכבות ברזל נוספות עד למצב בו הברזל כולו, או רובו, נאכל ומתפורר.

בניגוד לסברה הרווחת, חלודה יכולה להיווצר בכל מקום, בתוך הבית וגם באזורי החוץ. בתוך הבית, האזורים אשר נמצאים בסיכון גבוה יותר להיווצרות של כתמי חלודה (לא חלודה עצמה, כי אם כתמים בצבע שלה) הינם כל האזורים בהם יש שימוש במים והלחות גבוהה יותר, לרבות חדר האמבטיה, השירותים והמטבח. הרטיבות באה במגע עם חלודה (למשל בברזים ישנים) ויוצרת כתמים על הכלים הסניטריים.

החדשות הטובות הן שבניגוד לעבר, היום כבר אין צורך בצביעה או ציפויי מחדש או גרוע מכך – החלפה של המשטחים, הרצפות או הכלים הסניטרים. מספר צעדים פשוטים יאפשרו לכם להסיר את הכתמים באופן עצמאי ומבלי להיעזר באנשי מקצוע. כך, שתוכלו לחסוך בעלויות גבוהות וליהנות מתוצאות במהירות.

מתי מומלץ להשתמש בחומרים להסרת כתמי חלודה?

בחלק מהמקרים קיים קושי לאבחן את כתמי הלכלוך שהופיעו על גבי משטחים שונים ולעיתים קשה לדעת אם זו הצטברות אבנית או כתם חלודה. אבחון שגוי של הכתם עלול להוביל לטיפול לא נכון במפגע ואף להחמרה של המצב.

לכן, חשוב לבדוק ראשית האם מדובר באבנית או בכתמי חלודה.

כך תוכלו להבדיל ביניהם: אם הכתם שנוצר נוטה לגוון צהבהב, ככל הנראה מדובר באבנית. במידה והלכלוך בעל פיגמנט כתמתם או חום, מדובר בחלודה, אשר מצריכה טיפול בחומר ניקוי ייעודי.

חומר להסרת כתמי חלודה

אחד מהמוצרים המומלצים והמובילים להסרת כתמי חלודה הוא IRON OUT מבית יעקבי (חלודה OUT) אשר יאפשר לכם להסיר כתמים עקשניים. מדובר במסיר כתמים עוצמתי וייעודי לנושא שפועל בשיטת המסת החלודה.

השימוש בו יאפשר לכם להסיר כתמים אשר נוצרו בחדר הרחצה, לרבות כיורים, אמבטיה, חרסינות, לצד יתר אזורי הבית כמו מרצפות, כתמי שנוצרו על משטחי כרום, בטון, בדים עמידים, צבע ושטיחים.

האפקט הייחודי שלו פועל באופן מהיר ויעיל עד להסרה מושלמת של כתמי החלודה ומראה ללא רבב.

הוראות שימוש במוצר

  • יש לרסס את המשטח המוכתם בחלודה באמצעות IRON OUT ולאחר מכן להמתין 30 שניות בכדי לאפשר לחומר לפעול.
  • מיד לאחר מכן יש לשטוף את המשטח באופן יסודי עד להסרה מוחלטת של החומר.
  • במידה וישנו כתם קשה במיוחד אשר לא הוסר באופן מוחלט יש לחזור על הפעולה שוב או להיעזר במברשת לקרצוף אזור הכתם.
  • להסרת כתמי חלודה ממרצפות – ראשית יש לנקות מהאריחים את שכבת הווקס העליונה, במידה ויש.
  • לאחר מכן יש לרסס את המרצפות המוכתמות, להמתין 30 שניות ולשטוף היטב.

על מה חשוב לשים דגש בזמן שימוש ב-Iron Out?

כמו בכל חומר ניקוי, חשוב להקפיד על נקיטת אמצעי זהירות במהלך העבודה. בזמן שימוש בחומר מומלץ לעבוד עם כפפות.

חשוב לעבוד בחלקים קטנים ולנסות את החומר בשימוש ראשוני על גבי אזור נסתר בכדי לוודא עמידות.

בשימוש על גבי מרצפות יש להסיר תחילה את הווקס בכדי לאפשר לחומר לפעול באופן אפקטיבי.

שימו לב המוצר אינו מתאים לשימוש על גבי משטחי מתכת. אין להשתמש במוצר על גבי שיש או על משטחים לבנים בעלי פיגמנט אדום (אוקסיד).

שאלות ותשובות

כשמדובר בכתמים מסוג זה, ניקוי שלהם לא מספיק בכדי למגר באופן מלא את התופעה, יש להשתמש בחומר ניקוי חזק ויעיל שביכולתו להמיס את מקור הכתם ולמנוע חזרה שלו תוך זמן קצר. בכדי לנקות באופן יסודי את הכתמים שהופיעו על גבי האמבטיה, יש להשתמש בחומר ניקוי המיועד לטיפול בכתמי חלודה. לטיפול בכתמים קשים יש לחזור על הפעולה לפי הצורך ולקרצף את האזור באופן יסודי באמצעות מברשת.
ראשית חשוב להבדיל בין כתמי חלודה לבין כתמי אבנית, שכן כל אחד מהם מצריך שיטת טיפול אחרת. אם גוון כתם צהבהב – זו אבנית, במקרים של כתם בגוון כתום או חום, מדובר בחלודה. לאחר שווידאתם שמדובר בכתם חלודה יש לנקות את פנים האסלה באופן יסודי באמצעות חומר ניקוי לטיפול בכתמי חלודה, את החומר יש לרסס על מקור הכתם ולאחר מכן לקרצף את האזור בעזרת מברשת ניקוי בעל ידית סיליקון או בעלת מוט ארוך. בכדי לוודא שהכתמים לא יופיעו שוב תוך זמן קצר, חשוב להקפיד על תחזוקה שבועית הכוללת ניקיון וחיטוי של האסלה.
כמו בכל חומר ניקוי, חשוב להקפיד על נקיטת אמצעי זהירות במהלך העבודה. בזמן שימוש בחומר מומלץ לעבוד עם כפפות. חשוב לעבוד בחלקים קטנים ולנסות את החומר בשימוש ראשוני על גבי אזור נסתר בכדי לוודא עמידות. בשימוש על גבי מרצפות יש להסיר תחילה את הווקס בכדי לאפשר לחומר לפעול באופן אפקטיבי. שימו לב המוצר אינו מתאים לשימוש על גבי משטחי מתכת. אין להשתמש במוצר על גבי שיש או על משטחים לבנים בעלי פיגמנט אדום (אוקסיד).

מוצרים שיכולים לעניין אותך

IRON OUT - איירון אאוט
34.90

פרוייקטים שיכולים לעניין אותך

No data was found

אזור בבית שתרצו לחדש

איזה אזור בבית תרצו לחדש?

חומר מועדף

חומר מועדף

יוצר

יוצר DIY

קטגוריות מוצרים

עכשיו זה בול הזמן

להצטרף

הירשמו למועדון החברים שלנו
וקבלו מאיתנו 10% הנחה לרכישה הראשונה באתר!

סל הקניות
בעוד 249.00 תקבלו משלוח בחינם 🚚
הסל שלך ריק.

בטוחים שיש לנו מוצר בול!

דילוג לתוכן