משלוח חינם בקנייה מעל ₪249
Cart 0 0.00
Cart 0 0.00

איך לנקות שטיח – מדריך ניקוי שטיחים יסודי

בשנים האחרונות השטיחים הפכו לחלק בלתי נפרד מעיצוב כל חלל, בבית ובמשרד. מדובר בפריט עיצובי שמזמן כבר לא מתאים רק לחורף, אלא לכל עונות השנה. השטיח יוצר מראה הרמוני, חמים ומזמין בכל אזור, מעשיר את מראה החלל ומוסיף לו צבע ועניין.

אך בכדי שנוכל להמשיך וליהנות מאותו מראה מרשים, חשוב לשמור על ניקיון השטיחים שלנו ולטפל באבק ובכתמים. על אף הרצון הטוב, לא פעם קורה שניסיונות ניקוי השטיח גורמים להחמרה במצבו, לכן חשוב להכיר את דרכי הטיפול המומלצות ולפעול לפיהן. אז איך לנקות שטיח? הטיפים לפניכם.

כל הדרכים לשמור על השטיח שלכם

השקעתם זמן וכסף בבחירת שטיח שאתם אוהבים. עכשיו חשוב שתאמצו שגרת טיפוח – ניקוי שטיחים שגרתי – שתאפשר לכם להאריך את ימיו וליהנות משטיח יפה ומטופח ומסביבה בריאה.

שאיבת אבק: הקפידו לשאוב את השטיח שלכם פעם בשבוע, בעוצמה נמוכה עד בינונית. בנוסף מומלץ להפוך את השטיח על גבו ולשאוב גם את חלקו האחורי.

טיפול בכתמים: אם נוצר כתם מכל סוג שהוא על גבי השטיח, חשוב להימנע משפשוף של סיבי השטיח. פעולה זו תיצור אפקט הפוך ותחדיר את הכתם עמוק פנימה, תגדיל את היקפו ואף תגרום לדהייה של צבע השטיח. בכל מקרה יש להימנע מהרטבה של השטיח אשר עלולה להוביל להצטברות טחב וריחות רעים. הדרך הנכונה להיפטר מהופעת כתמים, היא באמצעות חומר ניקוי ייעודי המאפשר ניקוי מקצועי של השטיח באופן עצמאי.

בדקו מראש את הוראות הניקוי: בדקו מראש מול המוכר מה סוג השטיח שלכם והאם יש הוראות ניקוי מיוחדות. חשוב לדעת מראש מה חומר הגלם ממנו מיוצר השטיח, הוראות הטיפול לשטיח משי או צמר הינן שונות מאשר שטיחים סינטטיים או שטיחי יוטה למשל.

השאירו את הלכלוך בחוץ: התרגלו לחלוץ נעליים בכניסה לבית. כך תשאירו את הלכלוך בחוץ והרחק מהשטיח שלכם. אם הדבר מתאפשר, נסו להימנע מאכילה ושתיה בקרבת השטיח בכדי למנוע סיכון של הכתמה.

אל תתפתו לשיטות סבתא: שוטטות קצרה ברשת תעלה בפניכם אינספור שיטות ניקוי שיעילותן מוטלת בספק, מניקוי באמצעות חומץ וסודה לשתייה ועד שימוש בקצף גילוח וביין לבן להסרת כתמים. חשוב להקפיד להשתמש בחומרי ניקוי ייעודיים אשר פותחו במיוחד לניקוי שטיחים. שימוש בחומרים אחרים שאינם מיועדים לאותה מטרה עלולים לפגוע בשטיח ולגרום לנזק בלתי הפיך.

מוצרים מומלצים לניקוי שטיחים

לפני שאתם פונים לניקוי שטיח מקצועי אשר במקרים רבים יקר ומסובך, תוכלו לאמץ מוצרים ייעודיים לניקוי שטיחים עצמאי בבית. שימוש בחומרים אלו במידת הצורך ובאופן שוטף יאפשר לכם לשמור על מראה השטיח ובמקרים רבים אף להימנע מניקוי שטיחים מקצועי.

קראו גם: איך לנקות ספות? המדריך המלא

שמפוזר קרבונה לשטיחים וריפודים

חומר ייעודי, בעל יכולת ניקוי גבוהה, להסרת כתמים מריפודים ושטיחים, מאובזר בראש מברשת ייחודי לשימוש קל ונוח. החומר מנקה באופן מהיר ויעיל שטיחים וספות ואינו מצריך שימוש בחומרים או אביזרים נוספים. דוח. ראש המברשת מאפשר לשפשף את החומר בקלות אל תוך פני השטח של השטיח וכך להחדירו פנימה היטב, לקבלת תוצאות טובות יותר.

קנו שמפוזר קרבונה אונליין >>

הוראות שימוש במוצר: יש לבצע בדיקה ראשונית של החומר במקום נסתר בכדי לבדוק את עמידות הצבע, לאחר מכן יש להמתין לייבוש מלא ורק לאחר קבלת תוצאה טובה ניתן להמשיך בשימוש.

מאפשר לרענן את גווני השטיח וכך תורם בקבלת מראה חיוני יותר. בטרם השימוש יש לשאוב היטב את השטיח ולבצע בדיקות עמידות של החומר במקום נסתר על גבי השטיח. חשוב להשתמש בקצף באזור מאוורר היטב.

שימוש בשמפוזר קרבונה יאפשר לכם למנוע הצטברות של אבק, לכלוך וכתמים על פני השטח של השטיח וכן בעומק הסיבים, במקומות שפחות גלויים לעין.

מלבד שטיחים, שמפוזר קרבונה לשטיחים וריפודים נחשב לחומר ניקוי אידיאלי עבור ניקוי של כתמים בריפודי צמר, בדים סינטטיים וכותנה, על גבי ספות ורהיטים, ריהוט משרדי וכסאות רכב.

טיפ של אלופים

חשוב להבין כי גם אותם מקומות נסתרים עלולים לפגום במראה השטיח עם הזמן ואף להוביל להצטברות של ריחות לא נעימים. שימוש אחת לשבוע בשמפוזר קרבונה לניקוי שטיחים יאפשר לכם לשמור על מראה השטיח, המוצר מאפשר ללכלוך אשר נספג בעומק סיבי השטיח לעלות מעלה, כך שתוכלו לשאוב את השטיח עד להסרה מוחלטת של הלכלוך, בקלות מרבית.

לסיכום – איך לנקות שטיח – רשימת הטיפים שלנו:

  • לשאוב אבק ולכלוך אחת לשבוע
  • ניקוי כתמים רק עם חומרי ניקוי
  • השאירו את הנעליים בכניסה
  • אל תתפתו לשיטות סבתא
  • הקפידו על ניקוי ורענון מעת לעת
  • שימוש קבוע במוצר מנצח – קרבונה שמפו לשטיחים

מוצרים שיכולים לעניין אותך

34.90

פרוייקטים שיכולים לעניין אותך

No data was found

אזור בבית שתרצו לחדש

איזה אזור בבית תרצו לחדש?

חומר מועדף

חומר מועדף

יוצר

יוצר DIY

קטגוריות מוצרים

עכשיו זה בול הזמן

להצטרף

הירשמו למועדון החברים שלנו
וקבלו מאיתנו 10% הנחה לרכישה הראשונה באתר!

סל הקניות
בעוד 249.00 תקבלו משלוח בחינם 🚚
הסל שלך ריק.

בטוחים שיש לנו מוצר בול!

דילוג לתוכן