משלוח חינם בקנייה מעל ₪249
Cart 0 0.00
Cart 0 0.00

עובש בבית – 5 מקומות שחובה לבדוק בשגרה לגילוי עובש – ואיך נטפל בקלות

עובש בבית לא חייב להיות גזירת גורל. יש דרכים קלות ומהירות לטפל בו לאלתר. מלבד המפגע האסתטי מדובר בראש ובראשונה במפגע בריאותי המהווה סכנה לבני אדם ולבעלי חיים. הנה 5 מיקומים בבית שנמצאים בסיכון גבוה להופעת עובש וכל דרכי הטיפול המומלצות.

גיליתם עובש בבית? אתם לא לבד. עובש הוא מונח כללי אשר מתייחסות להופעה של פטריות על גבי משטחים שונים, בעקבות תנאי לחות. העובש נוצר במקומות לחים בהם קיימת כמות גדולה של רטיבות ואדים. עובש אינו מופיע רק בעקבות מצבים של נזילות או הצפות, אלא עלול להיגרם גם בעקבות לחות כלואה וחוסר באוורור.

זו הסיבה שבמקרים של אוורור שאינו מספק, ניתן להבחין בהופעת עובש על גבי קירות חדר הרחצה. סיבה נוספת להיווצרות עובש בבית הינה איטום לקוי אשר גורם לסדקים בקירות החיצוניים של המבנה ובגג. עם הזמן, בעיקר בתקופת החורף, מחלחלים מים מבחוץ דרך סדקים אלו ונכנסים הישר אל קירות המבנה.

5 אזורים בבית שחובה לבדוק לגילוי עובש

קיימים בבית מספר אזורים הנמצאים ברמת סיכון גבוהה יותר להופעת עובש וחשוב להקפיד לבדוק אותם בשגרה, בכדי לוודא שהאזור נשאר נקי מעובש בכל עת:

1. חדר הרחצה – האזור הנפוץ ביותר בבית להופעת עובש. חדר הרחצה הוא אזור בו יש הצטברות רבה של לחות ואדים, השילוב עם העובדה שמדובר בחלל קטן יחסית, אשר לעיתים גם אין בו חלון גדול, עלול להוביל למצב של הופעת עובש. לכן, חשוב לאוורר את האזור באופן קבוע ולהשאיר את הדלת והחלון פתוחים במיוחד לאחר שימוש באמבטיה.

2. בתוך המזגן – מערכת מיזוג האוויר חווה לחות מתמדת ולכן פגיעה להתפתחות של עובש, במיוחד באזור התריסים. כצעד מונע, מומלץ לעשות שימוש בחומרי ניקוי ייעודיים עבור טיפול בהופעת עובש במזגן.

3. מתחת לארונות המטבח וחדר הרחצה – הארון הממוקם תחת כיור המטבח וחדר הרחצה סובל פעמים רבות מהצטברות של לחות המובילה להופעת עובש. הסיבה לכך טמונה בסיפון ומערכת הצינורות, אשר לעיתים אינה מורכבת היטב וכך קיימת נזילה בכל פעם שנעשה שימוש בברז. טיפ: הציבו סמרטוט יבש מתחת לסיפון ומעת לעת תוכלו לבדוק אם הסמרטוט סופג נוזלים.

4. בקירות הסמוכים לתקרה – איטום לקוי של הגג עלול להוביל להופעת סדקים על קירותיו החיצוניים של המבנה, דרכם חודרים מים פנימה. הלחות הרבה גורמת לעובש באזור התקרה והקירות הסמוכים. קראו את המדריך בנושא עובש בקירות >>

5. עובש בארונות – ארונות הבגדים וארונות נוספים אינם מאווררים בצורה מספקת, במקרים של ארונות ישנים, בעיקר מעץ טבעי, וכן ארונות הממוקמים בסמוך לחדר הרחצה, עלול להתפתח עובש עם הזמן בתוך הארון אשר יוצר ריח טחוב ופוגע בתכולת הארון. בכדי למגר את התופעה מומלץ לעשות שימוש בחומרים סופגי לחות המיועדים ארונות.

למה חשוב לטפל בעובש מהר?

ראשית, מדובר במפגע בריאותי. עובש הינו חומר רעיל אשר מסוכן לנשימה עבור בני אדם ובעלי חיים והופעתו עלולה לגרום לאלרגיות שונות בעיות עור ובעיות במערכת הנשימה.

מלבד הסיכון הבריאותי, מדובר במפגע אסתטי אשר פוגע רבות במראה הבית, הקירות והתכולה. בנוסף, העובש לא עוצר וממשיך להתפשט כל הזמן. הליך ההתפשטות של העובש משתנה בהתאם לרמת הרטיבות בשטח, במקרים של רטיבות קלה יופיעו כתמי עובש קטנים בלבד אך בכל מקרה, עובש שאינו מטופל בזמן צפוי להתפשט ולכסות את קירות החלל כולו ואף לעבור לאזורים נוספים בבית.

איך מחסלים את העובש אחת ולתמיד?

חשוב להבין כי רק חומרי ניקוי ייעודיים יכולים לחסל את העובש באמת. עובש ניתן לניקוי בקלות באמצעות סמרטוט, אך מדובר בניקוי שטחי בלבד, אשר מסלק את העובש מעל פני השטח אך לא ממגר לגמרי את התופעה.

ללא שימוש בחומרי ניקוי ייעודיים שמטרתם לטפל בשורש הבעיה, העובש ימשיך להופיע שוב ושוב, מספר ימים לאחר ניקוי האזור.

צפו במגוון חומרי הניקוי להסרה ולהשמדת עובש וקנו אונליין >>

חומרי ניקוי לחיסול עובש בכל אזור בבית

הנה מספר מוצרים מובילים אשר מיועדים להסרת עובש:

מלרוד – מרסס משמיד עובש – חומר המשמש להשמדת עובש רעיל ולחיסול פטריות באזורים שונים בבית: המטבח, חדר הרחצה, במרתף ועוד. המוצר קל ונוח לשימוש ופועל באופן מידי, בתוספת אפקט הלבנה. לאחר שימוש במוצר מומלץ להשתמש בצבע נגד עובש בכדי למנוע חזרה עתידית של העובש באזור. 

סטופ עובש – צבע למניעת עובש – צבע ייעודי למניעת עובש, בגוון לבן שלג. מיועד לקירות פנים, בחדרים אשר סובלים מבעיית רטיבות, כמו חדר הרחצה, מרתפים, מטבחים, חדרי כביסה ועוד. הצבע איכותי במיוחד, רחיץ ובעל יכולת כיסוי גבוהה, המאפשרת צביעה בשכבה אחת בלבד. 

מלרוד – מרסס לניקוי וטיהור המזגן – חומר ניקוי למזגן המשמש לטיהור ולהשמדת עובש, חיידקים ווירוסים שונים אשר מצטברים בתוך מערכת מיזוג האוויר ומשתחררים לאוויר בעת ההפעלה. החומר מנטרל ריחות רעים ומנקה ביעילות את חלקיו הפנימיים והחיצוניים של המזגן. שימוש קבוע במלרוד מרסס לניקוי וטיהור המזגן מונע השפעה שלילית במערכת מיזוג האוויר ומונע הצטברות של חיידקים לטווח ארוך. 

מוצרים שיכולים לעניין אותך

טורבול - SLIM סופג לחות לחדרי ארונות
39.90
טורבול - מילוי לסופג לחות
54.90
טורבול - סופג לחות
54.90
35.00
מלרוד - מרסס לניקוי וטיהור המזגן
39.00
מלרוד- ג’ל שאינו נוזל- משמיד עובש
29.00

פרוייקטים שיכולים לעניין אותך

No data was found

אזור בבית שתרצו לחדש

איזה אזור בבית תרצו לחדש?

חומר מועדף

חומר מועדף

יוצר

יוצר DIY

קטגוריות מוצרים

עכשיו זה בול הזמן

להצטרף

הירשמו למועדון החברים שלנו
וקבלו מאיתנו 10% הנחה לרכישה הראשונה באתר!

סל הקניות
בעוד 249.00 תקבלו משלוח בחינם 🚚
הסל שלך ריק.

בטוחים שיש לנו מוצר בול!

דילוג לתוכן